První „fotbalová hospoda na kolejích“ vyrazí do ulic Plzně

31.10.2007 Ostatní produkty

Koncem října vyjíždí do ulic Plzně „fotbalová“ Gambrinus tramvaj, kterou rozhodně nepřehlédnete díky unikátnímu, výraznému vnějšímu designu ve stylu fotbalové Gambrinus hospody s názvem „U proměněné desítky“. To nejzajímavější, čím se tento dopravní prostředek liší od ostatních, je však uvnitř. Sedačky jsou zde rozdělené na červené pro „domácí hráče “ a šedé pro „hráče hostů“. Unikátní počítací systém přesně určí a na displeji zobrazí, kolik cestujících zvolilo sedadlo pro fanoušky „hostů“ a kolik je „domácích“, tedy jaké je skóre hry mezi „domácími“ a „hosty“.

„Reklamních tramvají již jezdí v ČR celá řada. My jsme však chtěli jít zcela jinou cestou, která cestujícím umožní interaktivní zábavu.  Protože Gambrinus je nejvýznamnějším partnerem českého fotbalu, vznikl nápad vytvořit fotbalovou hospodu na kolejích. Pivo Gambrinus pochází z Plzně, proto byl i výběr místa, ve kterém bude jezdit první fotbalová hospoda na kolejích, poměrně jednoduchý,“ vysvětluje Magda Pančochová, Junior Brand Manager značky Gambrinus, a dodává: „Tímto netradičním způsobem chceme zpříjemnit Plzeňanům cestování prostředky hromadné dopravy, pobavit je a vtáhnout je do hry. Je jen škoda, že legální omezení v oblasti hromadné dopravy nám neumožnily do tramvaje instalovat pivní automat (ověřující zletilost nakupujících) a LCD obrazovku, díky kterým by se tramvaj mohla stát skutečnou fotbalovou hospodou.“

Fotbalová Gambrinus tramvaj bude vozit první cestující již od 30.10.2007. Na rozdíl od ostatních prostředků hromadné dopravy se může pochlubit hned několika nevšedními prvky. Už na první pohled totiž vypadá jako fotbalová hospoda. Tento dojem ještě umocní vnitřní polep kabiny řidiče zobrazující výčep Gambrinus hospody. Po nástupu do vozu si lidé mohou vybrat, zda budou „hrát“ za hosty nebo domácí – tedy na jaké z celkem 50 sedadel se posadí. Pro snadnější orientaci jsou sedačky barevně rozlišené. Milovníci sportu i ostatní cestující se smyslem pro humor se pak mohou pobavit pohledem na displej, kde se průběžně zobrazuje stav hry, tedy aktuální poměr obsazených sedaček obou pomyslných „družstev“.

Víte, kdo je nejstarší střelec gólu na MS nebo který fotbalový tým je nejbohatší? Pokud ne a zajímá vás to, stačí se svézt Gambrinus tramvají, kde jsou informace o těchto i dalších fotbalových kuriozitách umístěné na polepech zástěn za sedačkami.  

„Rekonstrukce standardní tramvaje do nové, fotbalové podoby trvala celkem 5 měsíců. Na svou první jízdu vyjede už 30. 10. 2007 a věřím, že v ní plzeňští občané i naši řidiči budou cestovat s dobrou náladou," zhodnotil výsledek úprav tramvaje zástupce Plzeňských městských dopravních podniků, a.s. Ing. Luboš Pašek. Modernizaci tramvaje zajistila v rámci vypsané veřejné soutěže firma PRAGOIMEX, a.s. Kreativní řešení exteriéru i interiéru dopravního prostředku navrhla kreativní agentura Rust2, polepy zrealizovala agentura Abstrakt. Realizaci většiny vnitřních úprav zajistily v rámci modernizace tramvaje Krnovské Opravny a Strojírny za asistence dodavatelských firem – Fezko Strakonice a Air Čenkov.

Fotbalová Gambrinus tramvaj byla oficiálně pokřtěna 30. 10. v 13:00. Hodně najetých kilometrů a spokojených cestujících ji popřáli zástupci Plzeňského Prazdroje, Plzeňských městských dopravních podniků a hráči FC Viktoria Plzeň.

Kontakt:

Magda Pančochová
Junior Brand Manager Gambrinus
724 617 511

Vladimír Jurina
724 617 886
Oddělení firemních vztahů

X X X

  • Gambrinus je dlouhodobě nejprodávanější značkou piva na českém trhu. Každé cca čtvrté pivo, které se v ČR vypije, je Gambrinus.
  • Benátská noc, Rock for People, turné skupin Kabát a Divokej Bill, udělování hudebních cen Anděl – to je jen stručný výběr těch nejdůležitějších hudebních událostí, které Gambrinus podporuje.
  • Gambrinus je nejvýznamnějším partnerem českého fotbalu – Gambrinus ligy a české fotbalové reprezentace.
  • Gambrinus je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje, který je členem globální skupiny SABMiller plc, jedné z největších světových pivovarnických společností s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty.

Plzeň