Češi si vychutnávají pivo nejraději v hospůdce

27.11.2007 Ostatní produkty

Průzkum SABMiller: Nejvytrvalejší evropští pivaři jsou Britové

Češi nejméně ze všech Evropanů pijí pivo doma – „jen“ 55 %. Zato v zemích jako Dánsko, Polsko nebo Německo zmínilo konzumaci piva doma 90 a více procent dotazovaných. Ukázala to první část výzkumu* provedeného v 15 evropských zemích, který nechává zpracovat společnost SABMiller, světová pivovarnická dvojka a vlastník tuzemského Plzeňského Prazdroje.

Ze studie vyplynulo, že 52 % evropských respondentů preferuje z alkoholických nápojů pivo, víno 27 % dotázaných a jen 3 % lihoviny nebo nápoje z nich. Mezi muži je obliba piva ještě o něco vyšší, 57 %, oproti tomu pivo jako nejpreferovanější nápoj uvedlo 39 % žen.

A jaká je situace v Česku? „Češi svoji náklonnost k pivu nezastírají. Celkem 65 procent z nich by sáhlo z alkoholických nápojů nejraději právě po pivu. To je o 13 procent nad průměrem zkoumaných patnácti zemí. Dvojkou mezi alkoholickými nápoji je víno, které preferuje 26 procent dotázaných,“ říká Jiří Mareček, mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Doma nebo v restauraci?
Když byli respondenti postaveni před otázku, kde si v poslední době dali alespoň jednou pivo, výsledky byly překvapivé.  V jedenácti zemích to vyhrálo domácí prostředí nebo vlastní zahrádka. Pouze ve čtyřech zemích si pivaři vychutnali svůj oblíbený nápoj častěji jinde: z toho ve třech z nich měly navrch restaurace a hospody jen o několik procent.

To v Česku převyšovala restaurační zařízení o 20 %. Zatímco „doma“ si v posledním měsíci dalo alespoň jednou pivo 55 % Čechů, „v hospodách, restauracích“ to bylo 75 %. Oproti tomu ve většině ostatních zemí zmínilo konzumaci „doma“ 82-92 % tázaných a variantu někde „venku“ naopak jmenovalo jen 45-60 % z nich. „Celoevropský výzkum potvrdil, že pivní kultura je v Čechách na vysoké úrovni a pivo hraje důležitou roli při setkáních s přáteli,“ dodává Jiří Mareček.

Dáme jedno? Tak v kolik?
Průměrný čas, kdy si obyvatelé Evropy dávají ve všední den (po kterém následuje opět pracovní den) první pivo, je 18:23. Nejdříve začínají Francouzi, v 17:10, nejpozději Italové, v 19:48. Češi s časem 18:47 spadají v tomto do průměru. Nejčasněji dopijí pivo Francouzi, ve 20:33, nejdéle sedí u piva Němci, až do 22:59. Průměrný čas odchodu domů je 22:12, který tuzemští milovníci piva překračují v průměru o 26 minut, tedy končí s pitím piva ve 22:38.

Kde se pije pivo - graf

Graf vychází z odpovědi na otázku: „V kolik si dáváte první a kdy dopíjíte poslední pivo v pracovní den, po kterém následuje další pracovní den, tj. od pondělí do čtvrtka?“

*Výzkum zpracovává společnost SABMiller na vzorku více než 7,5 tisíce plnoletých osob, které pijí pivo alespoň jednou za dva týdny. Statistické šetření probíhá v 15 evropských zemích (Belgie, Česká republika, Dánsko, Francie, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemí, Polsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Španělsko, Švédsko, Velká Británie). V každé zemi odpovídá přibližně 500 respondentů, z toho 70 % mužů a 30 % žen.

Kontakt:
Jiří Mareček
Tiskový mluvčí
724 617 219

x x x

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell  je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek. Mimo USA je SABMiller také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

Plzeň