Fotbalové mistrovství: český Gambrinus proti napodobeninám piv plzeňského typu

4.12.2007 Gambrinus

Z dvanácti reprezentací na fotbalovém mistrovství Evropy 2008 jich šest sponzoruje nějaká pivní značka*. Náš národní tým podporuje značka Gambrinus, typický zástupce českého piva, který se vaří už od roku 1869. Symbolicky tak změří síly s jinými pivy, která sponzorují reprezentace svých zemí a jsou přitom často od plzeňského typu piva odvozena. Na rozdíl od většiny těchto značek je Gambrinus ve své domácí zemi nejoblíbenější.

Z tabulky účastnických týmů ME 2008 je vidět, že velká část Evropy se hlásí k tradici pivní kultury – z dvanácti reprezentací jich šest sponzoruje nějaká pivní značka*. „Reprezentaci ČR dlouhodobě podporuje Gambrinus, nejprodávanější česká pivní značka a typický zástupce piva plzeňského typu. Ironií osudu má například Turecko, náš soupeř ve skupině A, za sponzora pivo Efes Pilsen, tedy značku pouze inspirovanou pravým plzeňským pivem. Přejeme našim fotbalistům, aby také při hře předvedli originální kvalitu v porovnání s napodobeninami,“ říká Petr Božoň, brand manažer značky Gambrinus.

Podpora fotbalu patří k tradičním marketingovým oblastem pivovarů. Z tohoto pohledu zajímavá sestava vznikla ve skupině D, která je zcela „suchá“ – za fotbalisty Ruska, Švédska, Řecka ani Španělska nestojí žádný pivovarský sponzor.

Naši soupeři ve skupině A z pohledu milovníků piva

Turecko – cca 30% všeho piva se zde vypije v hlavním městě Istanbulu. Podíl Prahy na české konzumaci piva je jen 15 %, pivo je zkrátka tradiční součástí kultury na celém území naší republiky.

Portugalsko – typická jižní země, do které se nejezdí kvůli ochutnávce piva. V zemi je jen devět pivovarů (včetně malých), zatímco v ČR máme 48 pivovarů a více než 50 minipivovarů. Nabídka pivních značek v ČR je tedy výrazně bohatší. Našinec by také zřejmě stěží přišel na chuť madeirské specialitě s názvem „kozí noha“, tj. tmavému ležáku smíchanému s místním vínem a čokoládou.

Švýcarsko – nezapře svou zeměpisnou polohu. Zatímco v západních frankofonních kantonech jsou otevřeni i pivům belgického a britského stylu, ve východních německy mluvících kantonech převažují ležáky, tedy piva bavorského stylu. Švýcarsko je tak bohaté na druhy piv, hojně se zde vaří schwarzbier, pils, dunkel, märzenbier, bock a další. Naproti tomu 99% piva vypitého v ČR jsou piva plzeňského typu ("pils").

*Tabulku s přehledem reprezentačních týmů,  jejich pivovarských sponzorů atd.: viz příloha (DOC 290 kB)

Kontakt:
Jiří Mareček
Tiskový mluvčí
724 617 219

x x x

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů svých značek v kalendářním roce 2006 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.

Plzeň