Pivní sklenice Pilsner Urquell mění design

5.3.2008 Pilsner Urquell

Od června se v českých restauracích a hospodách začnou objevovat nové pivní sklenice Pilsner Urquell. Speciálně pro Plzeňský Prazdroj je navrhl designér Rony Plesl. Nový vzhled získají půllitrové i třetinkové sklenice, největší změnou je snížení hmotnosti sklenice téměř na polovinu. Původní typy sklenic budou v provozovnách nahrazovány postupně, přibližně během následujících dvou let. Celkem Pilsner Urquell na trh uvede řádově 1 180 000 kusů nových sklenic.

„Nový design sklenice vychází ze základních charakteristických rysů předchozích typů, je však téměř o polovinu lehčí než její předchůdkyně. Kromě snížení hmotnosti sklenice bylo hlavním záměrem sjednocení designu s ostatními prvky portfolia značky, jako je například džbánek nebo pohár s nožkou. Proto jsou sklenice vyráběny technikou lisofoukání, která umožňuje dosáhnout tenkostěnného provedení. Velkou výhodou je, že se nám podařilo najít výrobce, který dokázal realizovat tento parametr a zároveň zachovat maximální detail a ostrost hran výbrusů, které běžně umožňuje pouze technika lisování,“ uvedl Vladimír Přibil, manažer marketingových služeb Plzeňského Prazdroje.

„Sklenice jsou designovány především s ohledem na maximální praktičnost pro uživatele, a to jak pro obsluhu restaurací, tak především pro konečného zákazníka. Spolu s odborníky z Plzeňského Prazdroje se nám podařilo vytvořit sklenici, která splňuje všechny požadavky moderní gastronomie ve spojení se současným designem. Výrobcem je sklárna z  italského Borgonova, která opět posunula hranice automatické pevně foukané technologie. Tvar sklenice je vysoce ergonomický, velmi dobře se drží při konzumaci, ale i následně při mytí. Paprskovité výbrusy, velice úspěšné na džbáncích, podporují příjemnou haptiku a dávají pivu světlo a jiskru, zavřený tvar směrem k hornímu okraji dobře drží pěnu a je příjemný na rtu,“ řekl designér Rony Plesl, autor nové podoby pivní sklenice Pilsner Urquell.

Obměna pivních sklenic Pilsner Urquell v provozovnách se týká dvou nejčastěji používaných typů sklenic této značky, celkem se v současnosti používá sedm různých modelů. Nové sklenice budou na trh uváděny postupně, původní typy ukončí svou životnost přirozeným opotřebením.

„Role značky Pilsner Urquell v historickém vývoji pivních nádob je poměrně zásadní. V průběhu staletí se pivo konzumovalo z nejrůznějších nádob, díky jeho barvě a zákalu však průhledné sklo nebylo příliš vhodnou variantou. Teprve se zrodem plzeňského piva v roce 1842 se díky jeho čirosti a zlatožluté jiskrné barvě v kombinaci se sněhově bílou pěnou daly na ústup kameninové a porcelánové korbele a na jejich místo nastoupilo pivní sklo. Současnost obnovuje tradici unikátního nápojového skla. Ke kvalitnímu pivu patří i kvalitní sklenice z dílen nejpřednějších designérů,“ řekl Jiří Hána, vedoucí oddělení oborové historie Pivovarského muzea v Plzni.

Nové pivní sklenice Pilsner Urquell v číslech

  • Pro srovnání: na tuzemském trhu má Plzeňský Prazdroj v současné době cca 8 562 000 kusů všech typů sklenic všech značek svého portfolia.
  • Z toho 2 600 000 tvoří všechny typy sklenic Pilsner Urquell.
  • V současné době se pro Pilsner Urquell používá celkem 7 typů sklenic, z toho dva budou nahrazeny. Výměna se týká dvou ze stávajících druhů sklenic v celkovém objemu 1 180 000 kusů.
  • Od počátku 90. let 20. století se jedná o v pořadí šestý exkluzivní tvar sklenice vyvinutý speciálně pro značku Pilsner Urquell k plošnému využití.
  • Hmotnost sklenice se u obou objemových variant snížila téměř na polovinu:
    • váha původní sklenice 0,5 l = 620 g
    • váha nové sklenice 0,5 l = 340 g
    • váha původní sklenice 0,3 l = 450 g
    • váha nové sklenice 0,3 l = 250 g

Kontakt:
Jiří Mareček
Tiskový mluvčí
724 617 219

X X X

  • S celkovým prodejem 10,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2007 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 55 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek. Mimo USA je SABMiller také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

Plzeň