Nové ceny Plzeňského Prazdroje pro zákazníky vstoupí v platnost 1. 11. 2004

21.10.2004 Ostatní

Plzeňský Prazdroj, a. s. oznamuje změnu cen svých výrobků, účtovaných zákazníkům.

Tato změna vstupuje v platnost od 1. 11. 2004. Je
výsledkem důkladné analýzy situace na trhu s pivem v České republice.
Reaguje také na pohyb cen energií, pohonných hmot a některých surovin.

Změna se týká všech značek z portfolia Plzeňského
Prazdroje s výjimkou nízkoalkoholického sladového nápoje Frisco. Cena piva
v lahvích a plechovkách je tedy od 1. 11. 2004 pro zákazníky Plzeňského
Prazdroje v průměru o 2,5 procenta vyšší, cena piva v sudech a cisternách
se zvyšuje v průměru o 5 procent.

Plzeňský Prazdroj, a. s. měnil ceny pro zákazníky letos
dvakrát: poprvé s účinností od 1. 3. 2004; po 1. 5. 2004 promítl do cen
účtovaných zákazníkům snížení sazby DPH ze 22 % na 19 % v návaznosti na
změnu příslušného zákona.

Doplňující informace

1. Vývoj ceny 0,5 l lahvového piva Gambrinus světlé výčepní (tzv. „desítka“), nejrozšířenějšího v ČR: 11/2000
4/2001
2/2002
12/2002
3/2004
5/2004
11/2004
8,40 Kč
8,90 Kč
9,50 Kč
9,90 Kč
9,90 Kč
9,70 Kč
9,90 Kč
2. Vývoj ceny 0,5 l lahvového piva Pilsner Urquell (světlý ležák), prémiové značky z portfolia Plzeňského Prazdroje: 11/2000
4/2001
2/2002
12/2002
3/2004
5/2004
11/2004
15,90 Kč
15,90 Kč
16,90 Kč
16,90 Kč
17,90 Kč
17,50 Kč
17,90 Kč
X X X

  • Plzeňský Prazdroj, a. s. je předním českým producentem
    piva s celkovým výstavem více než 9 milionů hektolitrů ročně. Je zároveň
    největším exportérem českého piva – do více než 50 zemí celého světa.
    Spolu se slovenskou akciovou společností Pivovar Šariš, číslo 2 na trhu v
    SR, tvoří Plzeňský Prazdroj jednu skupinu, nejvýznamnější subjekt
    pivovarnického průmyslu ve střední Evropě. Je součástí SABMiller plc,
    druhé největší světové pivovarnické společnosti. Vlajkovou loď SABMiller
    představuje značka Pilsner Urquell. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje
    v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel.

Plzeň