Plzeňský Prazdroj, a. s. zvýšil zisk před zdaněním

30.5.2002 Obchodní výsledky

Plzeňský Prazdroj, a.s., hlavní subjekt českého
pivovarnického trhu, dosáhl v roce 2001 vynikajících obchodních a
finančních výsledků.

Nejvýznamnější finanční ukazatele jsou:

  • Tržby z výrobní a obchodní činnosti se v porovnání s koncem roku 2000 zvýšily o 9 % na 8,152 miliard Kč
  • Provozní zisk vzrostl o 68 % na 1,660 miliardy Kč
  • Objem exportu vzrostl o 33 %

Tony van Kralingen, generální ředitel a předseda
představenstva Plzeňského Prazdroje, a.s., hodnotí výsledky roku 2001:

„Plzeňský Prazdroj staví na dosažených úspěších a také
na přínosech, které plynou ze spojení s Pivovarem RADEGAST a.s. a
Pivovarem Velké Popovice a.s. Operační fúze je v současné době již z větší
části dokončena a my jen čekáme, až bude tento proces právně potvrzen.

Jsme přesvědčeni, že z naší stabilní pozice budeme v
budoucnu schopni úspěšně čelit dalším výzvám dynamicky se rozvíjejícího
pivního trhu.

Plzeňský Prazdroj, a.s., si plně uvědomuje skutečnost,
že z jeho úspěchů profituje i celá česká společnost. V loňském roce odvedl
Plzeňský Prazdroj na daních do státní pokladny celkem 2,6 miliardy Kč.
Kromě toho jsme věnovali množství energie a prostředků také na
zefektivnění systému dárcovství do oblastí českého sportu, umění, kultury,
vzdělání a na podporu regionů, v nichž se nacházejí naše pivovary.“

Garth Saunders, finanční ředitel a místopředseda
představenstva Plzeňského Prazdroje, a.s., uvádí k výsledkům za rok 2001:

„Plzeňský Prazdroj, a.s., zaznamenal v roce 2001
impozantní nárůst finančních výsledků. Naše výkony významně zlepšila
podpora klíčových značek Pilsner Urquell a Gambrinus společně s
investicemi a optimalizací výrobních a distribučních procesů.

I nadále se chceme soustředit především na růst zisku a
pokračovat v hledání příležitostí, jak ještě více zlepšovat naše obchodní
postupy a dále redukovat náklady.“

Plzeň