Plzeňský Prazdroj oznamuje hosdodářské výsledky za finanční rok

16.5.2008 Obchodní výsledky

Plzeňský Prazdroj oznamuje hospodářské výsledky za finanční rok končící 31. března 2008.

Základní informace:

  • Zisk z hlavních činností vzrostl o 8,8 % na 15,68 miliardy Kč
  • Čistý zisk po zdanění za účetní období vzrostl o 12 % a dosáhl částky 3,88 miliardy Kč

Ve finančním roce končícím 31. března 2008 potvrdila společnost Plzeňský Prazdroj, a.s. své postavení vedoucího českého výrobce a exportéra piva. Zisk z prodeje zboží, vlastních výrobků a služeb před zdaněním vzrostl o 8,8 % na 15,68 miliardy Kč a čistý zisk dosáhl částky 3,88 miliardy Kč. S příspěvkem ve výši 4,25 miliardy Kč zaplacených na daních za uplynulý fiskální rok patří Plzeňský Prazdroj k nejvýznamnějším plátcům v rámci české ekonomiky.

Mike Short, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, a. s., zdůraznil ve svém komentáři k finančním výsledkům dvě základní oblasti: vývoz a růst hodnoty českého pivního trhu. „Český trh je stabilní a nasycený. Proto jsme nadále rozvíjeli naší strategii zaměřenou na zvýšení hodnoty pivního trhu prostřednictvím poskytování lepších služeb zákazníkům, péče o českou pivní kulturu a podpory segmentu prémiových piv. Soustředíme se také na export, ve kterém jsme dosáhli solidních výsledků a celoročního růstu exportního objemu ve výši 14 %. Prodeje našich značek v zahraničí jsme podpořili marketingovými kampaněmi, které přispěly k neustále se zlepšujícímu vnímání českého piva, jeho prezentaci i spotřebě.“

Pokud jde o objem, naše prodeje piva v zahraničí zahrnující vývoz a licenční výroby se meziročně zvýšily o 6 %, zatímco objem domácích prodejů vzrostl téměř o 1 %. Na tuzemském trhu jsme se zaměřili na budování našeho hodnotového podílu. V segmentu prémiových piv zaznamenal Pilsner Urquell nárůst ve výši 3 % a odbyt 11° Kozel vzrostl téměř o 50 %. Již třetím rokem zaznamenává nealkoholické pivo Radegast Birell dvouciferný růst, v minulém finančním vzrostly prodeje o 44 %. Posun spotřebitelů k pivům vyšších segmentů přinesl pokles u levnějších značek Klasik a Primus o 8 %.

Tyto výsledky jsou důsledkem trvalých investic zaměřených na zvýšení kapacity výroby a rozšíření vývozu. Za posledních dvanáct měsíců investoval Prazdroj do rozvoje podniku 2,77 miliardy Kč, což představuje druhou nejvyšší částku za jediný finanční rok od vstupu společnosti SABMiller na český trh. Více než jedna třetina této částky byla věnována na projekty zvyšování kapacity pivovarů. Zbytek by investován hlavně do modernizace obalové techniky. Od roku 2000 investovala společnost SABMiller do rozvoje Plzeňského Prazdroje a jeho značek 14 miliard Kč.

Finanční ukazatele:

Účetní období do 
31. března 2008
(v tis. Kč)

Účetní období do 
31. března 2007
(v tis. Kč)

Zisk z prodeje zboží, vlastních výrobků a služeb
Čistý zisk za účetní období po zdanění

15 684 650

3 882 196

14 418 766

3 464 574

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Tel.: 724 617 219

X X X

  • Plzeňský Prazdroj je předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Plzeň