Čeští fanoušci už své mistrovství vyhráli a ne jen v konzumaci piva

3.6.2008 Ostatní produkty

Čeští fotbaloví fanoušci se již nyní mohou považovat za vítěze neoficiálního pivního žebříčku* šampionátu: mezi účastnickými zeměmi nejvíce preferují své domácí značky, nejvíce nesnášejí pití piva přímo z láhve nebo plechovky a ročně vypijí cca 160 litrů piva na osobu**.

„Fotbal a pivo patří v ČR i dalších evropských zemích nerozlučně k sobě. Z tohoto úhlu pohledu čeští fotbaloví fanoušci patří ve srovnání s fandy účastnických zemí evropského šampionátu k vítězům příslušných disciplín*,“ říká Jiří Rákosník, senior brand manažer značky Gambrinus.

Češi jsou největší pivní patrioti a nejvíce preferují své domácí značky (91 %). Naproti tomu Švédové svá místní piva nejvíce ignorují (preferuje je pouze 18 %) a Italům je to – jak jinak – nejvíce jedno (více než polovině z nich).

Jsme také nejnáročnější spotřebitelé, pokud jde o způsob konzumace. Češi pijí nejčastěji ze všech účastnických zemí čepované pivo (73 %), naopak pro Rumuny je pivo v hospodě okrajová záležitost (pije ho 13 %). Zato každý druhý Rumun (54 %) si nejraději přelévá pivo z láhve do sklenice, což dělá jen 15 % Čechů. Z plechovky si pivo do sklenice přelévají nejčastěji Švédové (19 %), zatímco pro Čecha je to téměř nepředstavitelné (jen 1 %).

Češi všeobecně trvají na pití piva ze sklenice, ať už čepovaného nebo přelitého (dělá to 89 % českých pivařů). Kupodivu druzí největší příznivci piva, Němci, nejčastěji v Evropě pijí pivo přímo z láhve (37 %). Největší evropskou oblibu plechovek potvrzují Švédové i v  disciplíně „pití piva přímo z plechovky“ (16 %). Zato v ČR se pije pivo přímo z láhve jen v 9 % a pít Čecha pivo z plechovky za normálních okolností prakticky neuvidíte (1 %).

Tradiční je čelní pozice Čechů v konzumaci piva, kdy ročně vypijí cca 160 litrů piva na osobu. Němečtí fanoušci na druhém místě konzumují cca 115 litrů. Na opačném konci žebříčku je Turecko, náš soupeř ve skupině A, kde se ročně na osobu vypije jen 11 litrů piva.

Z dvanácti reprezentací na fotbalovém mistrovství jich šest má mezi sponzory nějakou pivní značku. Náš národní tým podporuje značka Gambrinus, typický zástupce českého piva plzeňského typu, který se vaří už od roku 1869. Symbolicky tak změří síly s jinými pivy, která sponzorují reprezentace svých zemí a jsou přitom často od plzeňského typu piva odvozena. Na rozdíl od většiny sponzorujících značek je Gambrinus ve své domácí zemi nejoblíbenější**.

*Všechna uvedená data o spotřebitelských zvyklostech pocházejí z průzkumů SABMiller, vlastníka výrobce značky Gambrinus.

** Viz následující tabulka s přehledem týmů, jejich sponzorů, nejprodávanějších piv v zemi a celkových spotřeb piva (DOC, 130 kB, soubor se otevře do nového okna).

Kontakt:
Vladimír Jurina
Brand PR manažer
tel.: 724 617 886

X X X
  • Gambrinus je dlouhodobě nejprodávanější značkou piva na českém trhu. Každé cca čtvrté pivo, které se v ČR vypije, je Gambrinus.
  • Gambrinus je nejvýznamnějším partnerem českého fotbalu – Gambrinus ligy a české fotbalové reprezentace.
  • Gambrinus je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje, který je členem globální skupiny SABMiller plc, jedné z největších světových pivovarnických společností s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty.

Plzeň