Gambrinus přináší tipy pro méně známé hudební skupiny

2.12.2008 Ostatní

Jste dobří? Dejte o sobě vědět v Gambrinus Mp3parádě!

Gambrinus jako jeden z největších partnerů kvalitní české muziky připravil u příležitosti spuštění třetího ročníku projektu Gambrinus Mp3paráda společně s odborníky několik rad pro zatím méně známé hudební projekty. Dnes nestačí jen sedět v garáži a brnkat své písničky, ať jsou sebelepší. Vybudovat si vlastní image, vyhrát některou soutěž talentů, prodrat se na pódia velkých festivalů a nezapomínat přitom na své hudební fanoušky by dnes mělo být samozřejmostí. 

Gambrinus desatero „Jak zviditelnit hudební kapelu”:

1. Snažte se odlišit a to nejen hudebně. Jděte si za tím, čemu věříte. Určitě je dobré mít nějaké vzory a učit se od dnešních hvězd. Ale nezapomínejte, že prosadit se znamená být výrazný
a hlavně jiný než ostatní. Nebuďte jen „stínem“ svého hudebního vzoru, buďte sami sebou. A co k tomu říká zkušený muzikant Aleš Brichta? „Chce to hrát si podle svého, vydržet u toho a mít dostatek sebekritiky a sebereflexe. Nesnažit se o složitost a "umění" za každou cenu, protože časem všichni stejně dojdou k tomu, že síla je především v nápadu a jednoduchosti (nemyšleno demagogicky :-). A hlavně se ze sebe "neposrat" při prvním relativním úspěchu a nezávidět si hlouposti, protože to je nejkratší cesta do pekla a k rozpadu kapely.“
2. Dejte o sobě vědět – založte si webové stránky. Nejvíce informací dnes koluje internetem. Proto tam ani vy nesmíte chybět. Pokud nevíte jak na to, zkuste některý z portálů, kde kapele jednoduše založíte vlastní profil (www.bandzone.cz, www.myspace.com).
3. Pečujte o své fanoušky. Není slávy bez fanoušků. Pečujte o ně, ať už na vás přijdou do malého místního podniku nebo na sportovní stadion. Získejte na ně kontakty prostřednictvím svých webových stránek či profilů na komunitních webech. Posílejte jim novinky a nabídněte jim ke stažení i ukázku své nové skladby. Fanoušci vám můžou dodat i nezbytnou zpětnou vazbu a vy tak zjistíte, zda se ve své tvorbě ubíráte tím správným směrem.
4. Zúčastněte se soutěží, např. Gambrinus Mp3parády na www.gambrinus.cz. Sledujte nabídku hudebních soutěží pro nové talenty. Nabízejí zajímavé odměny pro autory kvalitní muziky. Díky Gambrinus Mp3parádě si můžete například profesionálně nahrát EP či zahrát si na některém z velkých festivalů. A i pokud nevyhrajete, máte záruku, že si vaši muziku poslechne řada potenciálních fanoušků. Na přínosu podobných soutěží se shodli i Aleš Brichta s Vildou Čokem. „Jakákoliv podobná soutěž a její medializace kapele vždycky pomůže,“ říká Aleš Brichta a Vilda Čok k tomu dodává: „Navíc soutěže motivují dobré kapely či hráče. To znamená, že se kvalita ve všech aspektech musí projevit.“
5. Najděte si dobrého manažera. Rozhodnout se, kde hrát a za jakých podmínek, s kým spolupracovat atd. je pro vaši kariéru klíčové. Svěřte to někomu zkušenému a spolehlivému, kdo bude mít čas a chuť se tomu věnovat. Vy se zatím soustřeďte naplno na muziku.
6. Nemusíte hned vydat CD, vaše skladby si poslechne spousta lidí i na internetu. Vydat CD bylo dříve snem každého muzikanta. S nástupem internetu se dnešním kapelám nabízí i snadnější cesty, jak dostat své skladby k posluchačům. Zveřejněte je na webových stránkách nebo přes internetové vydavatelství. Budete-li dobří, může si vás poslechnout i několik tisíc lidí.
7. Snažte se co nejvíce koncertovat – dostaňte se až na festivalový Olymp. Cesta na pomyslný hudební „Olymp“ vede přes malé klubové koncerty. Sbírejte postupně své fanoušky. Pořadatelé velkých festivalů totiž bedlivě sledují, na které kapely chodí nejvíce lidí. Veřejnému vystupování začínajících kapel dnes již nic nebrání. Rozhoduje pouze kvalita a talent, na rozdíl od minulého režimu, na který zavzpomínal Aleš Brichta: „Ta neuvěřitelná demagogie a cenzura v rámci předlistopadového režimu byla u nás v kultuře dost šílená. Vystupovat se bez spousty razítek a povolení nesmělo, nedaly se tehdy sehnat nástroje ani aparatura.“
8. Pošlete váš „demáč“ do redakcí „časáků“ a rádií. Sledujte ankety a soutěže v hudebně zaměřených médiích, i zde na vás čeká příležitost, jak se zviditelnit nebo získat podporu. V českých rádiích je navíc řada žánrových pořadů, kam může vaše muzika parádně zapadnout. Navíc se dozvíte, co si o vaší hudbě myslí profesionálové z hudební branže.
9. Zaujměte sponzora. Máte už za sebou něco, čím se můžete pochlubit? Zkuste oslovit nějakého sponzora, který by vás mohl finančně i jinak podpořit. Nečekejte hned milióny, myslete i na drobnosti. Zkuste oslovit například značku, jejíž oblečení máte rádi nebo místního prodejce hudebních nástrojů, třeba vás v začátcích podpoří a jednou vytěží z vaší slávy.
10. Obrňte se trpělivostí a stále na sobě pracujte, za každým úspěchem je obrovský kus práce. Bez práce nejsou koláče, to platí i v hudební branži. Co vypadá na jevišti jako snadno odehraný koncert, znamená pro kapelu spoustu hodin příprav a zkoušení. Vilda Čok k tomu dodává: „Hodně kapel (a často i perspektivních) se rozpadá proto, že nezvládnou běh na dlouhou trať. A tou kariéra hudebníka rozhodně je. Mnozí muzikanti, kteří čekání nevydrželi, na to už "zařvali"
a vzali z branže „kramle“ nebo působí jako nájemní hráči v mnoha projektech. Tím ale ztrácejí šance a příležitosti stát se osobností, vyniknout. I když jim to na druhou stranu přináší třeba finanční výhody.“

O projektu Gambrinus Mp3paráda

V pondělí 1. prosince odstartoval již třetí ročník Gambrinus Mp3parády – projektu zaměřeného na podporu  zatím méně známých, avšak nadějných hudebních skupin. Jeho dramaturgem a odborným garantem je Petr Kůsa, spojený především s internetovým rádiem Fajn Rock Music a stejnojmenným pořadem, který pravidelně nabízejí vybraná česká rádia. U zrodu Gambrinus Mp3parády byla myšlenka dát prostor méně známým hudebním talentům a nabídnout tak fanouškům piva Gambrinus zajímavou, novou muziku. To se podařilo na webu www.gambrinus.cz, kde Mp3paráda prezentuje spoustu kvalitní hudby. Už od minulého ročníku můžou skupiny společně se zvukovou stopou na web umístit i videoklip ke skladbě.  Pro hudební skupiny, které v soutěži získají od fanoušků nejvíce hlasů, jsou připraveny lákavé odměny v podobě možnosti nahrát vlastní EP v profesionálním studiu či vystoupit na některém z velkých festivalů.

Co dnes dělají úspěšné kapely z minulého ročníku Gambrinus Mp3parády?

BAY BAY (vítěz druhého ročníku)
Po vítězství v Gambrinus Mp3parádě neunikli zájmu regionálních médií a následovala tak řada rozhovorů. V současnosti připravují natáčení nové řadové studiové desky.

ALTRACENT (4. místo v druhém ročníku)
Skupina se má také čile k světu. V současné době připravuje novou, v pořadí již třetí desku s názvem "Underworld". Vydání je plánované na jaro 2009 a na desce bude přibližně 10 nových skladeb. Členové Altracentu vzkazují: "Doufáme, že se našim fanouškům a posluchačům budou nové songy líbit. Natáčení jsme sice museli z časových důvodů posunout až na jaro, ale o to více si dáme záležet. Nechceme totiž nic uspěchat."

BLUEFIRE (5.místo v druhém ročníku )
I jim se daří dobře. „Od konce druhého ročníku Mp3parády se u nás změnila spousta věcí, v první řadě je třeba zmínit natočení druhého CD s názvem Vltava. To si mohou naši posluchači volně stáhnout na našich webových stránkách www.bluefire.cz. V souvislosti s mp3parádou se o nás objevil článek v časopise Report a štáb NaeX TV přijel do zkušebny natočit reportáž, která byla odvysílána na TV ÓČKO. Všechny tyto příjemné věci vedly ke zvýšenému zájmu o naši skupinu, což se projevilo v návštěvnosti našich koncertů,“ říká Martin Vařejčko ze skupiny Bluefire.

Gambrinus MP3 parádu najdete na adrese http://www.gambrinus.cz/microsite/Mp3-parada-3

X X X

  • Gambrinus je dlouhodobě nejprodávanější značkou piva na českém trhu. Každé cca čtvrté pivo, které se v ČR vypije, je Gambrinus.
  • Benátská noc, Rock for People, Hip Hop Kemp, Basinfirefest, České Hrady a turné skupiny Tři Sestry – to je jen stručný výběr těch nejdůležitějších hudebních událostí, které Gambrinus podporuje.
  • Gambrinus je nejvýznamnějším partnerem českého fotbalu – Gambrinus ligy a české fotbalové reprezentace.
  • Gambrinus je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje.

Kontakt:
Vladimír Jurina
724 617 886
Brand PR Manager

Praha