Pivní pártysoudky se nejvíce prodávají před vánoci, nikoli v létě

10.12.2008 Ostatní

Obliba ležáků roste, jen v pártysoudcích se zvýšil podíl výčepního piva

O pětilitrové pivní „pártysoudky“ je největší zájem před Vánoci. Oproti teplým letním měsícům jsou prodeje pártysoudků v prosinci o 130 % vyšší. S ohledem na meziroční růst oblíbenosti tohoto balení by se podle odhadů značky Gambrinus v letošním prosinci mohlo prodat až 3500 pártysoudků, tedy o více než 2000 kusů více než o rok dříve. Každý druhý prodaný soudek je přitom tzv. XXL plechovka s pivem Gambrinus světlý výčepní.

„Typickou sezónou pro pivní pártysoudky je sice léto, ale jsou i oblíbeným vánočním dárkem, protože v prosinci opakovaně prodáváme nejvíce XXL plechovek. V poslední době si navíc pártysoudky oblíbily i obchodní řetězce, které je využívají jako motivátor, respektive odměnu za nákupy,“ říká Jiří Rákosník, manažer značky Gambrinus.

Trh pětilitrových pártysoudků je segment, který jde jako jeden z mála opačným směrem než čepované či lahvové pivo. Zatímco tam se v posledních letech zvyšuje zájem o ležáky, jejichž podíl se zvýšil na 30 procent, u pártysoudků od loňského roku naopak vzrostla preference výčepního piva, které nyní tvoří 50 % prodejů tohoto balení, především díky světlému výčepnímu Gambrinusu v tzv. XXL plechovce.

V roce 2007 se celkový český prodej piva v pártysoudcích meziročně zvýšil téměř čtyřnásobně
(z 25.000 5l soudků na více než 100.000), zejména díky uvedení pětilitrové Gambrinus XXL plechovky, a i letos tento segment vykazuje slušnou dynamiku.

O rostoucí oblibě pártysoudků svědčí také meziroční srovnání jejich prodejů v letních měsících (červen, červenec, srpen): ačkoli bylo loňské léto teplejší, prodalo se „jen“ 70.000 soudků, zatímco letos to bylo už 177.000 kusů, z toho 95.000 XXL plechovek Gambrinus.

 

Více o XXL plechovce Gambrinus:

Od konce května 2007, kdy byla představena 5litrová XXL plechovka Gambrinus, získala tato značka výrazný podíl na trhu pártysoudků a přispěla k jeho celkovému růstu.  XXL plechovka Gambrinus z portfolia Plzeňského Prazdroje je jediným světlým výčepním pivem v takto velkém balení.

Pivo z XXL plechovky má oproti jiným balením několik výhod. Není nutné nosit pivo v těžších skleněných lahvích, oproti 30 l sudu se neplatí vysoká záloha za KEG sud a není potřeba si půjčit výčepní zařízení. Pivo lze čepovat jak pomocí pípy, kterou je možno zakoupit poblíž regálu s pivem, tak i vypouštěcím ventilem v dolní části plechovky.

XXL plechovka se nikam nevrací a je vyrobena z plně recyklovatelného materiálu. Tím zbytečně nezatěžuje životní prostředí a zároveň je tento obal velmi pohodlný i pro spotřebitele (zanedbatelná váha, praktický obsah, atraktivní způsob čepování). Nízká váha obalu šetří pohonné hmoty při transportu ke spotřebitelům: pivo v XXL plechovkách je o 42 % lehčí, než když kamion veze stejné množství piva ve skleněných lahvích.

Kontakt:
Vladimír Jurina
Brand PR manažer
tel.: 724 617 886

Plzeň