Gambrinus 11° Excelent zvítězil v soutěži Volba spotřebitelů 2009

24.4.2009 Ostatní

Pivo Gambrinus 11° Excelent bylo oceněno v soutěži Volba spotřebitelů mezi dalšími novinkami na základě preferencí samotných spotřebitelů. Výzkum ukázal, že 48 % dotazovaných výrobek vyzkoušelo a 87 % z nich si na základě zkušenosti koupí výrobek znovu. „Je to další důkaz, že jsme naši novinku chuťově skutečně dobře vyladili,“ říká Jan Hlaváček, vrchní sládek Gambrinusu, který je s dalšími plzeňskými sládky otcem nové jedenáctky.

„Jsme hrdí na to, že si Gambrinus 11° Excelent získal důvěru spotřebitelů i v tak krátké době. Nejprve jsme získali vedoucí místo na trhu v segmentu jedenáctkových piv a prodejní úspěch potvrdilo i prvenství v soutěži, v níž opět rozhodují především ti, kdo naše pivo pijí,“ bilancuje Jiří Rákosník, brand manažer značky Gambrinus.

"Je dobře, že probíhají soutěže jako je Volba spotřebitele. Ukazují na nejlepší novinky, které si spotřebitelé oblíbili, a slouží jako orientace, co nového se objevuje, co zajímavého vyzkoušet při dalším nákupu," říká Ing. Zdeněk Juračka, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Podrobnosti o produktu a výzkumu mezi spotřebiteli

Gambrinus 11° Excelent, který se začal prodávat v listopadu 2008, se za pouhých několik měsíců od uvedení na trhu stal jedničkou v segmentu balených jedenáctek s tržním podílem 21,8 %. V polovině března zároveň překonal magickou hranici 100.000 prodaných hektolitrů. Od konkurenčních jedenáctek se odlišuje plnější chutí danou přídavkem karamelového sladu a především unikátním dávkováním chmele, které spočívá v přidání třetí dávky chmele až po ukončení chmelovaru, na samém konci  varného procesu. To přináší plnější chuť spolu s intenzivnější chmelovou vůní.

Výzkum mezi spotřebiteli prováděla agentura Factum Invenio dle standardů reprezentativnosti, takže v každé kategorii hodnotilo výrobky 900 respondentů. Spotřebitelé hodnotí u novinek uvedených na trh jednak appeal/marketing výrobku, tedy jak je atraktivní, sympatický a jaká vzbuzuje očekávání, a pak úmysl výrobek opětovně zakoupit, u čehož se spotřebitelé rozhodují na základě svých zkušeností s výrobkem. V obou oblastech měl Gambrinus 11° Excelent v kategorii piv nejlepší výsledky.

X X X

  • Gambrinus je dlouhodobě nejprodávanější značkou piva na českém trhu. Každé cca čtvrté pivo, které se v ČR vypije, je Gambrinus.
  • Gambrinus je nejvýznamnějším partnerem českého fotbalu – Gambrinus ligy a české fotbalové reprezentace.
  • Gambrinus je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje, spolu se značkami Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel, Radegast a Radegast Birell.

Kontakt:
Jiří Mareček
Tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje
tel.: 724 617 219

Praha/Plzeň