Radegast Birell zásadně mění své etikety a zkracuje jméno na Birell

28.4.2009 Ostatní

 

Birell  Birell

Od května bude možné koupit Radegast Birell ve zcela novém balení, kterému bude výrazněji dominovat nápis Birell. „Postupné osamostatňování značky Birell od mateřského Radegastu byl dlouho zvažovaný krok. Radegast Birell zažíval v poslední době dynamický růst a stal se synonymem pro nejlepší nealkoholické pivo v České republice. 2 ze 3 prodaných nealkoholických piv nesou logo této značky. Birell má nyní jinou cílovou skupinu a komunikaci než Radegast, navíc v současnosti Birell svou působností již přesahuje domácí region Moravy, kde má značka Radegast své kořeny. To vše vedlo k našemu rozhodnutí, že Birell postupně osamostatníme a vytvoříme z něj silnou značku. Zároveň chceme novým balením i komunikací prezentovat značku jako moderní a aktivní volbu pro pijáky piva,“ říká Vladimír Vaněk, manažer značky Radegast Birell.

Nové balení bude laděno do barevné kombinace modré a stříbrné. Kromě nápisu Birell mu bude dominovat dynamické logo „okřídleného“ písmene B. Na nové etiketě ale stále najdete i značku Radegast, která zde bude figurovat jako garant kvality produktu. Na všech obalech je umístěn také nový slogan „Zůstaň ve hře“.

„I ze sloganu vyplývá nový směr značky. Birell je pro lidi, kteří chtějí být aktivní. Birell svým spotřebitelům umožňuje zůstat ve hře a podávat dobrý výkon – ať už jsou na služební cestě, v práci nebo na cyklistickém maratonu – bez toho, aniž by se museli vzdávat své oblíbené chuti piva,“ dodává Vladimír Vaněk. Na baleních bude prezentován i fakt, že je Birell nejoblíbenější nealkoholické pivo v České republice a také nejlepší nealkoholické pivo na světě (podle ocenění, které získal na prestižní mezinárodní soutěži World Beer Cup 2008).

Nové obaly jsou dílem italské designérské firmy Lumen, která v domovské Itálii připravila a navrhla například novou korporátní identitu pro fotbalový klub AC Milán. Kromě nových obalů se Birell dočká také rozšíření portfolia. Nově bude na trhu k dostání i půllitrová plechovka, o kterou je mezi spotřebiteli stále větší zájem.

Nutným krokem pro osamostatnění značky Birell byl také odkup ochranné známky Birell od dánského pivovaru Carlsberg, který vlastnil veškerá práva na užívání značky. To se podařilo v prosinci 2008. Plzeňský Prazdroj se tak stal vlastníkem ochranné známky Birell na území České a Slovenské republiky.

Bližší informace:
Vladimír Jurina, manažer korporátní značky, Plzeňský Prazdroj, tel.: 257 287 223
Anna Balíčková, AMI Communications, tel.: 234 124 112, 724 012 607

X X X

  • Birell je jediným nealkoholickým pivem v portfoliu Plzeňského Prazdroje a zároveň nejprodávanějším českým nealkoholickým pivem.
  • Birellu se ročně vystaví přes 320 tisíc hektolitrů, na trhu to představuje 2/3 podíl v segmentu nealkoholický piv. Exportován je také na Slovensko.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc.
  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2008 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

 

Praha