Master Bartender 2009: zvítězil Vít Voznica z restaurace Slezska P.U.O.R.

30.6.2009 Ostatní

V areálu pivovaru Plzeňský Prazdroj, kde se národní finále tradičně konalo, se proti sobě postavilo 15 nejlepších českých výčepních. Před odbornou porotou museli prokázat znalosti z oblasti výroby a historie piva, mistrné načepování a naservírování ležáku Pilsner Urquell a to celé zaobalit charismatickým vystupováním.

 

Vít Voznica, Slezska P.U.O.R., Ostrava

 

„Na vítězství v národním finále jsem nesmírně hrdý. Byla to dřina, některé otázky z historie byly záludné a odborná porota přísná. O to větší mám z vítězství radost,“ říká Vít Voznica, který přebral trofej od loňského mistra Václava Vanyi, a dodává: „Do mezinárodního finále půjdu s odhodláním konečně vyhrát České republice titul.“

3 nejlepší výčepní:
Vít Voznica, Slezska P.U.O.R., Ostrava
František Šlapák, restaurace U Reinerů, Písek
Petr Maruštík, restaurace Dřevěná Růže, Brno

 

Vyhlášení vítězů
Zleva Václav Berka (starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje), Vít Voznica (nejlepší výčepní ČR pro letošní rok), Václav Vanya (loňský národní vítěz soutěže), Jaromír Žáček (obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje)

 

Všichni zúčastnění si kromě certifikátu účastníka národního finále odnesli i originální hodinky značky Festina v designu Pilsner Urquell a další dárkové předměty. Pro druhé a třetí místo je připravena návštěva Vilshofenu, rodiště prvního sládka Pilsner Urquell Josefa Grolla. Národní vítěz navíc získal zájezd do Londýna, spojený s návštěvou provozovny loňského vítěze, pivo na rok zdarma (730 piv Pilsner Urquell) a samozřejmě prestiž pro sebe i pro provozovnu, ve které čepuje. Mezinárodního vítěze pak čeká zájezd kolem světa pro dvě osoby s návštěvami provozoven vítězů předchozích ročníků. Mezinárodní finále se koná v říjnu 2009 v Berlíně.

Do čtvrtého ročníku soutěže Pilsner Urquell Master Bartender se přihlásilo 352 českých výčepních. Nejprve proběhla internetová kvalifikace a tři regionální kola, ze kterých vzešlo 15 finalistů. Následoval mystery shopping (utajený nákup) v provozovnách postupujících výčepních, a nakonec národní finále.

„Národní finále dopadlo nad mé očekávání. Je vidět, jak se výčepní rok od roku zlepšují. Vít Voznica dokázal pivo načepovat ze všech nejlépe, ale co je hlavní, uměl ho i prodat porotě. Věřím, že se v mezinárodní konkurenci určitě neztratí,“ komentuje průběh regionálního kola v Plzni Starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka a dodává: „Dokážeme postavit pivovar tak, jak se má stavět. Dokážeme uvařit pivo tak, jak má vypadat i chutnat. Dokážeme dopravit pivo do restaurací v té nejlepší kondici. Ale jen a pouze výčepní dokáží pivo načepovat tak, aby lidé mohli ocenit skutečné kvality plzeňského ležáku. V soutěži Pilsner Urquell Master Bartender se výčepní mezi sebou srovnají, mohou hrát o hodnotné ceny, ale mnoho věcí se také naučí, třeba i zodpovědnosti. Výčepním se snažíme neustále vštěpovat, že nalévání mladistvým a řidičům je špatné. Teprve ten, kdo kvalitně čepuje, servíruje a zachovává si zodpovědnost, je pro nás pravým výčepním.“

Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender je určená všem ctižádostivým výčepním, kteří sdílí nadšení pro své řemeslo a pro plzeňský ležák Pilsner Urquell. K tomu, aby se z obyčejného výčepního stal mistr světa, je zapotřebí nejen dokonale načepovat pivo. Důležitými argumenty pro vítězství je
i charismatické vystupování, umění poutavě prezentovat pivo jako jedinečný nápoj, znalosti z oblasti výroby, historie piva a péče o něj.

Kontakt Plzeňský Prazdroj, a.s.
Vladimír Jurina
Corporate Affairs
Plzeňský Prazdroj
724 617 886

Kontakt PR
Tomáš Vrána
Public Relations
Cvetler&Pořízek
724 330 230

 

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2008 (včetně licenční výroby v  zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa jePlzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu anejvětším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a  téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek. Mimo USA je SABMiller také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.


XXX

Pilsner Urquell Master Bartender 2009 je čtvrtý ročník mezinárodní soutěže o nejlepšího výčepního. Pořádá ji světová pivovarnická společnost SABMiller, jejíž součástí je i značka Pilsner Urquell. Do soutěže je zapojeno celkem 19 zemí a tisíce výčepních, ale pouze jeden z nich může být mistrem výčepním.

Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender je určená všem ctižádostivým výčepním, kteří sdílí nadšení pro své řemeslo a pro plzeňský ležák Pilsner Urquell. K tomu, aby se z obyčejného výčepního stal mistr světa, je zapotřebí nejen dokonale načepovat pivo. Důležitými argumenty pro vítězství je
i charismatické vystupování, umění poutavě prezentovat pivo jako jedinečný nápoj, znalosti z oblasti výroby, historie piva a péče o něj.

Do soutěže Pilsner Urquell Master Bartender 2009 se přihlásilo 352 českých výčepních. Nejprve proběhla internetová kvalifikace a tři regionální kola. Následoval mystery shopping (utajený nákup) v provozovnách postupujících výčepních, a nakonec národní finále. Z něho pak vzešel vítěz, který se utká se světovou elitou v mezinárodním finále konaném v Plzni a v Berlíně.

Přestože je Česká republika rodištěm piva Pilsner Urquell a měla by být logicky kolébkou nejlepších výčepních světa, prosadit se v mezinárodní konkurenci nebude jednoduché. Jen loni se za výčepem utkalo přes 1 500 výčepních z 16 zemí. Loňský národní vítěz, Václav Vanya z kadaňského Švejk Restaurantu U Věžičky, v mezinárodním finále skončil čtvrtý. Mistrem světa se stal Danny Walker z Velké Británie.

Hlavním cílem soutěže je rozvíjet a propagovat tradiční českou pivní kulturu ve světě a zajistit zákazníkům gastrozařízení maximální požitek z dobře ošetřeného a naservírovaného piva. Každý zúčastněný výčepní se prokáže teoretickými i praktickými dovednostmi, nabude nové zkušenosti
a získá další poznatky z oblasti péče o pivo.

Výčepní, kteří postupují do národního finále:

Z brněnského regionálního kola:
Petr Maruštík, Dřevěná růže, Brno
Petr Humplík, Restaurace 7, Český Těšín
Tomáš Bazger, Moravská restaurace, Olomouc
Jan Matoušek, Hostinec U Bláhovky, Brno
Vít Voznica, Slezská P.U.O.R., Ostrava

Z plzeňského regionálního kola:
Oldřich Jerman, Restaurace Veronika, Most
Milan Trávníček, U Mansfelda, Plzeň
Michal Králik, Šenk Na Parkánu, Plzeň
Eduard Štujber, Radniční sklípek, Litoměřice
František Šlapák, Restaurace U Reinerů, Písek

Z pražského regionálního kola:
Monika Báňová, Pivnice Bruska, Praha
Ota Haurythun, U Pinkasů, Praha
Vlastimil Mette, PUOR Plzeňka, Pardubice
Lukáš Svoboda, Pivnice Konvikt, Praha
Lukáš Zezulka, Klub Ex, Jablonec nad Nisou

Harmonogram soutěže

Regionální kola

  • Plzeň (19. května)
  • Praha (20. května)
  • Brno (21. května)

Národní finále

  • Plzeň (30. června)

Mezinárodní finále

  • Berlín (říjen 2009)

Plzeň