Pivo Radegast orosí nové půllitry

30.7.2009 Radegast

Nové sklo pro nejoblíbenější pivo na Moravě se na trhu objeví v podobě tradičního půllitrového krýglu, který doplní ještě třetinková sklenice. Hlavní význam nového designu skla odhaluje manažer značky Radegast Pavel Kmínek: „Dominantním prvkem na novém skle je symbol značky, tedy pohanský bůh Radegast reprezentující mužnost a sílu charakteru. Je to pravé sklo pro pravé pivo pro pravé chlapy.“

Autorem designu sklenic Radegast je uznávaný český designér Jan Čapek*, který je držitelem celé řady českých i světových ocenění. „Nápad profilu sklenice musí vycházet ze značky a samozřejmě je důležité odlišit ji od ostatních. Při tvorbě jsem přemýšlel nad tím, že pivo Radegast spojuje Moravu, přírodu a takové to opravdové chlapáctví. Proto u sklenice Radegast nešlo použít minimalistický design se strohými křivkami. Chtěl jsem, aby měla sklenice pohanskou atmosféru, kterou dokonale vystihuje bůh Radegast,“ vysvětluje designér.

„Nové sklenice plně vystihují profil piva Radegast, jeho tradici a zároveň svým vzhledem respektují krajové zvyklosti. Inovačním  řešením  výroby došlo ke zlepšení ergonomických vlastností nových sklenic. Nové půllitry přispějí k lepšímu vyniknutí všech chuťových vlastností piva Radegast. Těší nás, že i výčepní hodnotí nové sklenice velmi pozitivně, protože první dojem je velice důležitý,“ dodává obchodní sládek Zdeněk Baszczynski.

Nová série skla postupně nahradí tu stávající ve všech hospodách a restauracích, kde je na čepu značka Radegast. Na trh se postupně dostane půl milionu půllitrů a třetinek. Původní sklo ale z pultů nezmizí najednou, z důvodu šetrného vztahu  k přírodě v hospodách a restauracích doslouží. Odhadem za rok by ale již většina skla v provozovnách měla být nová.

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem více než 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2008 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v Česku a největším exportérem českého piva. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast,  Velkopopovický Kozel a nealkoholický Radegast Birell.
  • Plzeňský Prazdroj vyrábí v ČR pivo ve třech pivovarech – v Plzeňském pivovaru, Pivovaru Radegast a Pivovaru Velké Popovice. Obchodně distribučních center, která zajišťují zásobení v příslušných regionech, je v republice 13.
  • Společnost Plzeňský Prazdroj si je plně vědoma své odpovědnosti vůči životnímu prostředí a jako jednu ze zásad svého podnikání přijala politiku ochrany životního prostředí. Věnuje se zejména péči o vodní zdroje, čištění průmyslových vod, minimalizaci emisí CO2 i ostatních emisí, recyklaci, úsporám energie a zefektivnění dopravy.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

Kontakt:
Jiří Mareček
Tiskový mluvčí
724 617 219

* Podrobnosti k Janu Čapkovi, autorovi designu nového skla
Jan Čapek vystudoval obor Broušení a rytí drahých kamenů na Střední uměleckoprůmyslové škole v Turnově. Poté absolvoval studia na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, v ateliéru Kov a Šperk a v ateliéru Design výrobků. Mezitím studoval 2 roky v Ateliéru keramiky a porcelánu na Institutu výtvarné kultury Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a jeden rok v Ateliéru průmyslového designu na britské Hallam University v Sheffieldu. Již během studií absolvoval nadaný designér dvouletou pracovní stáž v New Yorku, kde pracoval v brusírně drahých kamenů Stastny Lapidary pro taková jména v oboru jako Tiffany & Co. nebo Harry Winston. Další úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat; 1. místo v soutěži studentského designu na veletrhu SIBO ve spolupráci s Designcentrem České republiky (2000), finalista mezinárodní soutěže Gas de France / Jeunes Flammes v Paříži (2003), 1. místo v Česko-Slovenském kole soutěže Electrolux Design Lab – Praha (2004) a o rok později 2. místo ve světovém finále v New Yorku (2005), ocenění Designér roku v soutěži Best of DolceVita (2004 a 2005), cena Selected Excellent Design ve finále světové soutěže Charmant International Design Competition v Japonsku (2006), a naposledy 2. a 3. místo v soutěži Czech Grand Design v letech 2006 respektive 2007 a nominace pro letošní ročník 2008. Mezi nejoceňovanější a nejznámější objekty Jana Čapka a to i mezi laickou veřejností patří návrhy PET lahví pro Karlovarské minerální vody. Dále pak křesla „Clean Mesh“ a „Polygon“ nebo pračka „Washman“ pro Elektrolux. Mezi poslední Čapkův počin patří návrh půllitrů a třetinek pro nejprodávanější moravské pivo Radegast.

 

Nošovice