Návštěvnost pivovaru krize příliš neovlivnila

5.8.2009 Akce

Historickou bránou Plzeňského Prazdroje prošel 5. srpna letošní stotisící návštěvník. Byl jím devětatřicetiletý Miroslav Charvát z Čestic v Královéhradeckém kraji.

Jako poděkování dostal poukázku na 1.000,– Kč na zboží dle vlastního výběru v Dárkové prodejně Pilsner Urquell a pětilitrový soudek piva Pilsner Urquell. Zatímco jiné turistické destinace si stěžují na pokles zájmu vlivem recese, nejznámějšího českého pivovaru se díky bohaté programové nabídce a zajímavým návštěvnickým trasám tento trend příliš nedotkl. „Jedinou změnou proti minulosti je národnostní skladba. První a druhá pozice tradičně patří Čechům a Němcům, Rusy na třetím místě ale vystřídali Taiwanci, kterých k nám přijelo za prvních sedm měsíců tohoto roku 4247. Nejvíce, 67 %, návštěvníků míří pochopitelně do pivovaru, 23 % do Pivovarského muzea a 10 % do historického podzemí města, které je nově zpřístupněno skrze pivovarský sklep v Pivovarském muzeu“ ,říká Tomáš Raboch, manažer služeb cestovního ruchu Plzeňského Prazdroje.

V rámci oblasti cestovního ruchu se často skloňují dopady a vlivy hospodářské krize. Ze statistik o návštěvnosti prohlídkových tras Plzeňského Prazdroje však vyplývá několik zajímavostí. „Úbytek návštěvníků jsme zaznamenali v prvních třech měsících letošního roku, což si vysvětlujeme jednak ekonomickou recesí, ale také velmi chladným a turistům nepříjemným počasím. Od dubna se nám ale opět daří. S přihlédnutím k obecnému poklesu v cestovním ruchu nás velice těší, že se rozdíl v návštěvnosti ve srovnání s loňským rokem zmenšuje, v posledních měsících dokonce překračujeme loňská rekordní čísla. Kromě rozmanité nabídky a kvalitních služeb nám k tomuto výsledku pomohlo i připojení dalšího prohlídkového okruhu v Plzeňském historickém podzemí,“ vysvětluje Tomáš Raboch.  

Tradičně se s nástupem letních měsíců a prázdnin mění i struktura návštěvníků. Zatímco červen je typickým měsícem, kdy vrcholí zájem organizovaných skupin, jejich podíl byl na celkové návštěvnosti 70,5 %, červenec se srpnem jsou naopak měsíci, kdy převažují individuální hosté. V červenci se na prohlídkách podíleli 60 %.

Poznámky pro editory:

  • Aktivity Plzeňského Prazdroje pro návštěvníky Plzně zahrnují Návštěvnické centrum, návštěvnickou trasu, stáčírnu v pivovaru a také Pivovarské muzeum a Plzeňské historické podzemí v centru města.
  • Pivovar se stal společenským centrem regionu, místem pořádání nejrůznějších kulturních, vzdělávacích i prezentačních akcí, a patří k nejatraktivnějším turistickým destinacím ČR. Pivovarské muzeum v Plzni se nalézá v původním právovárečném domě, který se zachoval ve své autentické podobě ve Veleslavínově ulici. Bylo otevřeno v roce 1959, u příležitosti 100. výročí ochranné známky „Plzeňské pivo“.
  • 800 metrů dlouhý prohlídkový okruh Plzeňského historického podzemí je přístupný z budovy Pivovarského muzea. Labyrint chodeb, sklepů a studní byl pod městem Plzní budován již od 14. století a je neodmyslitelně spojen s historií i současností města.
  • Ročně navštíví pivovar, Pivovarské muzeum a Plzeňské historické podzemí téměř 200 000 návštěvníků z celého světa.

Kontakt:
Jiří Mareček
Plzeňský Prazdroj
724 617 219

Plzeň