Brněnská Bláhovka oceněna za dlouholetou péči o kvalitu piva i prostředí

2.12.2009 Ostatní

„Pivo je nejlepší v momentě, kdy opouští brány pivovaru. Aby neztrácelo na kvalitě během přepravy, skladování a čepování, vyžaduje velkou péči. A právě tady na Bláhovce hýčkají naše pivo více než deset let. Tehdy jsme jim jako prvním udělili certifikát, který dnes dostane ještě dodatečnou podobu – přibude červená pečeť. Je to odměna Bláhovce za tu nejlepší starost o milovníky piva a potvrzení, že kvalita čepovaného je tu vynikající,“ říká starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka.

Hostinský může ovlivnit kvalitu piva v osmi oblastech. Patří mezi ně odpovídající teplota skladovaného piva, správné tlačné médium, dobře nastavený tlak ve výčepním zařízení, čisté a chladné sklenice, ideální teplota piva, správné čepování, pravidelné čištění pivního potrubí a správné servírování. Pokud hostinský splní všechny tyto náležitosti, dostane se hostům na stůl pivo ve špičkové kvalitě. A majiteli Bláhovky, panu Lumírovi Kopečkovi, se v této činnosti daří.

„Odjakživa jsem milovníkem piva Pilsner Urquell a postupně se mi podařilo splnit můj sen dostat i do Brna atmosféru legendárních pivnic čepujících kvalitní plzeňské pivo. Dlouholetá péče o pivo a naše skvělé hosty bezpochyby stojí za popularitou restaurace a přispěla i k jejímu umístění v průvodci Pilsner Urquell Pub Guide, kde nás loni sami hosté svým hodnocením postavili na příčky nejvyšší. Bez důrazu na dokonalý přístup našich výčepních k čepování a číšníků k obsluze hostů by to ale určitě nešlo,“ říká Lumír Kopeček, majitel hostince U Bláhovky.

Zleva sládek Václav Berka a majitel Bláhovky Lumír Kopeček

Lumír Kopeček převzal z rukou staršího obchodního sládka Plzeňského Prazdroje Václava Berky pamětní kovovou pečeť a osvědčující glejt. Zároveň se na vnitřním i vnějším certifikátu kvality Bláhovky objevila červená pečeť Prazdroje. Potom se na rozjezd oslavy vyčepovalo 100 piv zdarma a samozřejmě došlo i na vyhlášená pečená vepřová kolena a proslulé karbanátky.

„Před deseti lety dostalo prvních 14 hospod na Brněnsku plaketu, podle které se mohli pivaři orientovat. Pouze šest z nich vydrželo dodržovat přísná pravidla pro certifikaci po celých deset let, a Bláhovka je jednou z nich. Právě tento týden jsme ocenili tuto systematickou péči a pravidelnou sanitaci pivního potrubí a vše, co dělá skutečně dobrou hospodu,“ doplňuje Zdeněk Rais z technického servisu Plzeňského Prazdroje.  

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2008 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Tel.: 724 617 219

Brno