Klíčové události v Plzeňském Prazdroji v roce 2009

1.2.2010 Ostatní produkty
  • Gambrinus 11° Excelent se za rok své existence stal jedničkou v segmentu lahvových a čepovaných 11° piv. Získal také ocenění „Volba spotřebitelů 2009 – nejlepší novinka“ v soutěžní kategorii pivo.
  • Pilsner Urquell je i nadále generálním partnerem Českého olympijského týmu (ČOT). Vzájemná spolupráce bude pokračovat nejméně do roku 2016, tedy po další dva olympijské cykly zahrnující dvě letní a dvě zimní olympiády.
  • Státní zemědělská a potravinářská inspekce udělila značkám ze tří domácích pivovarů Plzeňského Prazdroje – tj. Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast – oprávnění používat chráněné zeměpisné označení České pivo.
  • Značka Pilsner Urquell byla poprvé partnerem a oficiálním pivem The Open, nejstaršího a nejprestižnějšího golfového turnaje na světě.
  • Pivo Radegast se začalo čepovat do nových půllitrů a třetinkových sklenic, jejichž podobu navrhl uznávaný český designér Jan Čapek.
  • Počet tankoven rostl v roce 2009 nejrychlejším tempem v jejich české historii. Nyní zaváží Plzeňský Prazdroj pivo do téměř 600 tankoven s více než 2300 tanky.
  • V soutěžiZlatý pohár Pivex – Pivo 2009 získal Radegast Premium stříbro mezi světlými ležáky a Radegast Birell v kategorii nealkoholických piv. Zlato mezi výčepními pivy získal Velkopopovický kozel. Vítězem soutěže České pivo roku 2009 mezi světlými ležáky se stal Velkopopovický Kozel Premium. Z mezinárodní soutěže Australian International Beer Award si piva Radegast Premium a Radegast Birell přivezla bronzové medaile. Na Velkém Moskevském Mezinárodním pivním festivalu byl Gambrinus vyhlášen nejlepším pivem festivalu.
  • Komplexní program péče o pivní rozvody v restauracích čepujících značky jeho portfolia po celé ČR (program sanitací a certifikací za vynikající péči o kvalitu piva) slaví desetileté výročí; Plzeňský Prazdroj jej zahájil před rovnými deseti lety, v roce 1999.
  • Aktivita „Pošli Plzničku!“ se stala nejúspěšnější českou aplikací na Facebooku, uživatelé si do konce roku vzájemně poslali přes 250 tisíc virtuálních piv. Soutěž WebTop 100 ocenila webové stránky Pilsner Urquell jako nejlepší mezi prezentacemi potravinářských firem.
  • Birell se stal partnerem kampaně Společnosti pro transfuzní lékařství ČLS JEP propagující bezpříspěvkové dárcovství krve. Každý, kdo na podzim daroval krev v nemocnici zapojené do projektu, dostal jednu z 50 tisíc věnovaných plechovek Birellu.
  • Plzeňský Prazdroj zahájil distribuci sudového kolového nápoje Swist Cola, určeného výhradně pro restaurace a gastro zařízení. Oproti srovnatelným syceným nápojům má Swist Cola nižší kalorickou hodnotu a konkuruje také harmonicky sladko-kyselou chutí.
  • Do věže historické vodárny Plzeňského Prazdroje byla uložena pouzdra s výrobní dokumentací piva Pilsner Urquell a analýzami potvrzujícími 112 let neměnnou chuť.
  • Gambrinus oslavil 140 let od založení pivovaru v roce 1869. V pivovaru v Plzni byla otevřena první část nové prohlídkové trasy – tréninkové centrum Gambrinus, které vzniklo citlivou rekonstrukcí původní varny z roku 1870.
  • Nového programu Gambrinus ŠtamGast, v němž značka děkuje svým nejvěrnějším hostinským a štamgastům za jejich přízeň, se zúčastnilo už přes tisíc návštěvníků.
  • Plzeňský Prazdroj byl partnerem předsednictví ČR v Radě EU. Během přibližně pěti desítek akcí a zasedání se vypilo více než 17.000 piv Pilsner Urquell, Radegast Birell Gambrinus 11° Excelent a Master.
  • Osmý ročník programu Prazdroj lidem rozdělil částku 5,5 mil. Kč mezi organizace z Plzně, Ostravska, Frýdecko-Místecka, Třinecka a Jablunkovska na podporu projektů vedoucích ke zpříjemnění a zkvalitnění života obyvatel v těchto regionech. Již druhým rokem mohli lidé hlasovat prostřednictvím mobilního telefonu a sami přispět zprávou DMS. Počet DMS zpráv meziročně narostl o 19 %.
  • Částkou 900 tisíc korun přispěl Plzeňský Prazdroj a jeho zaměstnanci na likvidace škod po letních moravských povodních. Částku shromážděnou zaměstnanci všech tří pivovarů a 13 obchodně distribučních center Plzeňský Prazdroj nakonec zdvojnásobil a zaokrouhlil.
  • Trvale udržitelný rozvoj
    • Plzeňský Prazdroj se připojil k závazku mateřské společnosti SABMiller dostat se do roku 2015 na spotřebu 3,5 hl k výrobě 1 hl piva (včetně vody užitkové užívané k výplachům apod.). Zatímco světový průměr je 5 hl, pivovary Plzeňského Prazdroje si už nyní vystačí jen se 4,3 hl vody.
    • Pivovar ve Velkých Popovicích instaloval čtrnáct nových kvasných tanků, které umožní lepší mikrobiologickou čistotu při hlavním kvašení mladiny. Novinka ušetří ročně až 4000 tun CO2 z fosilních zdrojů.
    • Plzeňský Prazdroj získal certifikáty na systém ochrany životního prostředí a bezpečnosti práce podle mezinárodních norem ISO 14 001 a OHSAS 18 001 ve všech úsecích firmy. Získal i certifikát dle mezinárodního standardu ISO 22000 za dodržování vysokých standardů pro zajištění bezpečnosti potravin.
  • Návštěvnost turistických zajímavostí Plzeňského Prazdroje vzrostla v minulém roce o 15 %. Pivovar, Plzeňské historické podzemí nebo Pivovarské muzeum si prohlédlo celkem 216 640 návštěvníků.
  • Velkopopovický pivovar otevřel novou prohlídkovou trasu s rozšířenými expozicemi historie a výrobního procesu. Letos uplynulo 135 let od jeho založení v roce 1874. Pivovar vidělo v roce 2009 více než 14 tisíc návštěvníků, meziročně se jedná o 29 % nárůst.
  • ODPOVĚDNOSTNÍ TRASY ve všech pivovarech Plzeňského Prazdroje nově nabízejí plnohodnotný zážitek z pivovaru i nezletilým návštěvníkům. Neprocházejí přímo výrobou, ale více se seznámí s historií a tradicí českého pivovarnictví, oproti standardní prohlídkové trase se podívají i do vodárenské věže, bednářské dílny a expozice týkající se dopravy.
  • NAPIVOSROZUMEM.CZ – nově spuštěné stránky, kde se návštěvníci dozví o zdravotních účincích alkoholu na organismus i o tom, jak odpovědně konzumovat. Adresu stránek Prazdroj propaguje na všech reklamních materiálech a na etiketách svých piv.
  • Službě PROMILE INFO, která pomocí SMS, wapu nebo internetu informuje především řidiče o orientační hladině zbytkového alkoholu v krvi, umožnilo partnerství s Plzeňským Prazdrojem zavést zásadní novinky: cena za použití přes SMS se snížila z 20 na 9 Kč, využití přes internet www.promile.info je zdarma a návod na použití služby se objevil na pivních podtáccích značek Gambrinus a Pilsner Urquell. Využívanost služby pak vzrostla o více než 1100 % a za půl roku nového provozu služba vyřídila přes 30.000 požadavků.

Plzeň