Češi nejraději k obědu slazené nápoje

2.6.2010 Ostatní

Podle průzkumu, který provedla nezávislá výzkumná agentury Ipsos Tambor, Češi k obědu nejvíce holdují slazeným nápojům, jako jsou džusy, limonády a čaje. K jídlu si je nejčastěji dává 35,8 % populace, ve věkové skupině 18 až 24 lety je to dokonce 46,5 %. Přitom pití těchto nápojů zvyšuje riziko infarktu a cukrovky a přispívá k obezitě, kterou podle České obezitologické společnosti trpí 52 % obyvatel.

Vhodnou variantou k těmto nápojům jsou například neslazené vody nebo nealkoholické pivo, které si dnes dopřává 3,1 % osob. „Nealkoholický Birell má jen polovinu kalorií oproti džusům a syceným limonádám. Navíc obsahuje vitamin B, který každý z nás potřebuje,“ řekla brand managerka Birellu Martina Kuncová. A zájem o nealkoholické pivo Birell stále stoupá. „Je dobře, že už to hodně lidí pochopilo a prodej Birellu jako vhodného nápoje k obědu nadále stoupá. Za rok 2009 vzrostly celkové prodeje o 2,7 %. Za první čtvrtletí letošního roku pak k tomu meziročně o 5,6 % stoupl počet provozoven, které nabízejí čepovaný Birell,“ dodala.

Zjištění průzkumu však překvapivě ukázala, že celých 6,5 % dospělých dokonce nepije k obědu nic. Nejvíce ohrožené je v tomto smyslu u mužů věková skupina 45–54 let, kde na tekutiny zapomíná 10,2 %, u žen pak skupina 55–64 let s 10,5 %. Zejména v letních měsících tak kvůli nedodržování pitného režimu dehydrují organismus a mohou ohrožovat své zdraví. „Nealkoholické pivo Birell je přitom ideálním nápojem pro horké dny – neuspí vás, osvěží a pomůže doplnit potřebné živiny a minerály,“ uzavřela Martina Kuncová.

Složení Birellu vhodně doplňuje zejména letní pitný režim – obsahuje kromě vitamínů, bílkovin a cukrů také minerální látky jako draslík, sodík a hořčík a kyselinu listovou. Účinně tak pomáhá hydrataci organismu. Navíc je nealkoholické pivo Birell vyráběno čistě přírodním způsobem bez použití nežádoucích chemických látek.

Birell je dlouhodobě nejoblíbenějším nealkoholickým pivem – 2 ze 3 prodaných nealkoholických piv nesou logo právě této značky. Jeho jedinečnost spočívá v unikátních, speciálně vyšlechtěných kvasinkách, které téměř nevytváří alkohol, a tak se na rozdíl od většiny konkurenčních značek může při výrobě použit stejný výrobní proces jako u klasických piv. Birell oceňují i odborníci, kteří mu letos na soutěži Pivex udělili první cenu v kategorii nealkoholických piv.

Kontaktní informace pro média:
Vladimír Jurina
Manažer oddělení firemních vztahů a komunikace
Plzeňský Prazdroj
Mobil: (+420) 724 617 886
Email:
www.prazdroj.cz

Lucie Neubergová
Account Manager
Native PR, s. r. o.
Tel.: (+420) 221 592 450
Mobil: (+420) 731 615 033
Email:
www.nativepr.cz

Praha