Prazdroj investuje desítky milionů do firemní odpovědnosti

23.6.2010 Společnost

Plzeňský Prazdroj v uplynulém roce pokračoval ve společensky odpovědném přístupu. V regionech, v nichž působí, vynaložil 24,2 mil. Kč na ochranu životního prostředí a 17,4 mil. Kč na společensky prospěšné projekty. Celkově se Plzeňský Prazdroj zaměřuje na deset klíčových oblastí, mezi něž patří například aktivity vedoucí ke snižování spotřeby vody a energie, propagace odpovědné konzumace alkoholu nebo podpora společenského života. Všech deset priorit, stejně jako závazky z minulého období a jejich bilancování, jsou shrnuty v čerstvě vydané Zprávě o společenské odpovědnosti.

SPOLEČNOST Aktivity Prazdroje významně ovlivňují život v regionech, kde působí. Přímo dává práci více než 2300 lidem a je tak významným zaměstnavatelem, který mj. získal ocenění Zaměstnavatel roku 2010 v regionu Plzeň, ale dalších více než 30 000 pracovních míst vytváří v souvisejících sektorech české ekonomiky. Díky řadě programů, především pak Prazdroj lidem, se ve třech regionech s pivovary Prazdroje realizuje množství společensky přínosných projektů. Jejich celková hodnota dosáhla v minulém roce 17,5 milionu korun.

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Zatímco ve světovém průměru se spotřeba vody na uvaření 1 hl piva pohybuje kolem 5 hl a české pivovary spotřebují 4,6-7,3 hl vody, pivovarům Prazdroje stačí k uvaření 1 hl piva pouze 4,4 hl, nejmodernější provoz v pivovaru Radegast spotřebuje dokonce jen 3,84 hl vody. Obdobně se daří na poli úspory energií. Při exportu jsou stále více využívány vlaky, čímž se loni podařilo uspořit jízdu 345 kamionů a 390 tisíc silničních kilometrů. Pokračuje rozvoj využitelnosti biologických odpadů jako zdrojů energie, takže do roku 2020 snížíme o 50% emise skleníkových plynů z fosilních paliv ve výrobě.  Z veškerého odpadu z našich pivovarů se druhotně využije nebo recykluje 99,7%. Uplatnění nachází především v zemědělství jako krmivo a hnojivo. Do dalšího vylepšování stávajících zařízení loni Prazdroj investoval 24,3 milionu korun.

ODPOVĚDNÁ KONZUMACE ALKOHOLU Celosvětový program informování o vlivu konzumace alkoholu na lidský organismus, v Česku známý jako Na pivo s rozumem, se zde dále rozvíjí spoluprací s občanským sdružením SANANIM a její službou Promile INFO. Tu využilo v minulém roce 44 tisíc řidičů. Jako odpovědnostní odkaz na všech marketingových materiálech jsme užili webové stránky napivosrozumem.cz. Tento apel se objevil na každém marketingovém materiálu Plzeňského Prazdroje, ale také například na více než čtvrt miliardě pivních etiket. O velkém důrazu Prazdroje na společenskou odpovědnost svědčí i fakt, že Mike Short, jeho předchozí generální ředitel, byl v mateřské firmě SABMiller pověřen právě vedením oddělení Industry Affairs a zabývá se těmito otázkami na celosvětové úrovni.

Právě díky prosazování odpovědné konzumace alkoholu uspěl Prazdroj již po druhé v celonárodním řebříčku CSR Award 2010.

DALŠÍ ZÁVAZKY Pro letošní a další roky si Prazdroj v oblasti společenské odpovědnosti definoval několik dalších závazků, které jsou shrnuty ve Zprávě o společenské odpovědnosti. Zde je krátký přehled:

  • Snižovat dále spotřebu vody, tak aby do roku 2015 bylo třeba jen 3,5 hl vody na výrobu 1 hl piva
  • Do roku 2020 snížit o 50% emise skleníkových plynů z fosilních paliv ve výrobě
  • Snižovat váhu obalových materiálů
  • Zvýšit druhotnou využitelnost odpadů z 99,7 % a přibližovat se k hranici 100 %
  • I nadále pokračovat v podpoře českých zemědělců
  • Pokračovat v zatraktivňování turistických tras ve všech třech pivovarech – otevření nového Návštěvnického centra v pivovaru Radegast u příležitosti 40. Výročí jeho otevření
  • Více zviditelnit odpovědnostní aktivitu napivosrozumem.cz, mj. větší viditelností na obalech piv

x x x

  • S celkovým prodejem 10,5 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2009 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • 10 priorit firemní odpovědnosti Plzeňského Prazdroje: 1. Prosazování odpovědné konzumace alkoholu, 2. Snižování spotřeby vody, 3. Snižování spotřeby energie a úrovně emisí, 4. Používání recyklovatelného a vratného obalového materiálu, 5. Směřování k provozu s nulovým odpadem, 6. Spolupráce s dodavateli sdílejícími naše hodnoty, 7. Respekt k lidským právům, 8. Přispívání ke snižování HIV/AIDS, 9. Podpora rozvoje regionů a 10. Transparentní vykazování výsledků.
  • Plzeňský Prazdroj se stal národním vítězem evropské soutěže The European Corporate Responsibility Award o nejlepší projekt v oblasti firemní odpovědnosti, která se konala pod záštitou Evropské Unie a získal 2.místo v CSR Awards 2010 za prosazování odpovědné konzumace alkoholu.
  • V roce 2010 investoval Plzeňský Prazdroj do oblasti trvale udržitelného rozvoje celkem 41,5 mil Kč. Přímo dává práci více jak 2 300 lidem a nepřímo vytváří kolem 33 600 pracovních míst.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Tel.: 724 617 219

Plzeň