Umělci se nechali inspirovat pivem

28.7.2010 Akce

 

Barbora Daušová – Václav Havel
Socha je koncipována jako civilní portrét literáta v uvolněném postoji i výrazu ve tváři. Pravé bohatství se skrývá uvnitř – proto je tištěný text součástí sochy, poukazuje na celoživotní činnost literáta.

Plzeň finišuje před rozhodnutím o evropském hlavním městu kultury 2015 a v rámci probíhajících akcí poskytne své ulice umělcům k vystavení jejich děl. Každý ze spoluorganizátorů Pilsner Festu se spojil s jinou skupinou umělců. Značka Pilsner Urquell zadala studentům Ústavu umění a designu ZČU v Plzni zpracovat téma „Pravé bohatství se skrývá uvnitř“. Do projektu, který byl součástí jejich klauzurní práce, se zapojili sochaři, grafičtí designéři a designéři kovu a šperku. Plzeň se tak může těšit, že v ulicích spatří šest unikátních soch, návrhy plakátů nebo kreativně zpracované hliníkové obaly piva.

„Chtěli jsme podpořit kandidaturu Plzně na Evropské hlavní město kultury už před konáním samotného Pilsner Festu a zapojit i doposud neznámé umělce z místní univerzity. Výsledkem jsou originální výtvory, které netradičním způsobem spojují pivo s uměním,“ říká Jiří Mareček, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje.

„Této akce jsme se zúčastnili, abychom podpořili kandidaturu Plzně na titul Evropské hlavní město kultury 2015 a mimo jiné ukázali, co naši mladí umělci dokáží. Prazdroj nabídl studentům i materiál na jejich díla, takže se můžeme setkat s nezvyklým využitím pivních lahví nebo plechovek,“ říká doc. akad. mal. Josef Mištera, ředitel Ústavu umění a designu ZČU v Plzni.

Zatímco sledovat sochaře při práci by zabralo i týdny, již o víkendu 31. 7.–1. 8. v sobotu od 14 do 19 hodin a v neděli od 9 do 15 hodin se mohou všichni zájemci podívat na to, jak u plzeňského nákupního centra Olympia vznikají další výtvarná díla. Své umění budou předvádět tvůrci graffiti z celé republiky. Celkem 20 sprejerů bude zpracovávat motiv značky Gambrinus, kterým je „Pravá chuť přátelství“. K dispozici jim budou nejen velkoformátové panely, ale i jedna ze stěn u nákupního centra.

Díla studentů i graffiti budou k prohlédnutí na stránce www.pilsnerfest.cz, kde zároveň proběhne veřejné hlasování o nejlepší umělecký počin v každé kategorii. Přímo na Pilsner Festu budou oceněni nejen autoři vítězných prací, ale i samotní hlasující.

Bližší informace:
Jiří Mareček, Plzeňský Prazdroj, tel.: 257 287 209, 724 617 219
Roman Binder, AMI Communications, tel.: 234 124 112, 724 012 641

X X X

  • S celkovým prodejem 10,5 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2009 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Plzeň