Vítězem národního finále mezinárodní soutěže o nejlepšího výčepního je Lukáš Svoboda z pražské Pivnice Konvikt

10.8.2010 Pilsner Urquell

zleva starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje,a.s. Václa Berka, výčepní Lukáš Svoboda, generální ředitel Plzeňského Prazdroje,a.s. Douglas Brodman

„Soutěžil jsem už několikrát, byl jsem i druhý ve světovém finále. Ale letos slibuji, že konečně přivezu do České republiky to zlato!“ prohlašuje sebevědomě Lukáš Svoboda. „V mezinárodním finále se sejde určitě velká konkurence. Mojí výhodou ale může být i to, že už mám soutěžní zkušenosti z New Yorku 2006,“ dodává Svoboda.

3 nejlepší výčepní:

Lukáš Svoboda, Pivnice Konvikt, Praha
Jana Zachariášová, VŠK Terč, Brno
Miroslav Vorlík, Restaurace Na Spilce, Plzeň

výčepní Lukáš Svoboda

výčepní Lukáš Svoboda

Všichni zúčastnění si kromě certifikátu účastníka národního finále odnesli pivo Pilsner Urquell a další dárkové předměty. Pro druhé a třetí místo je připravena návštěva Vilshofenu, rodiště prvního sládka Pilsner Urquell Josefa Grolla. Národní vítěz navíc získal zájezd do Dánska, spojený s návštěvou provozovny loňského vítěze, pivo na rok zdarma (730 piv Pilsner Urquell) a samozřejmě prestiž pro sebe i pro provozovnu, ve které čepuje. Celosvětové finále se koná v říjnu 2010 tentokrát v Praze a Plzni. Mezinárodního vítěze pak čeká odměna 10 000 eur.

„Úroveň této soutěže jde stále nahoru. Vítězný Lukáš Svoboda má jistě šanci v mezinárodní konkurenci uspět. Je vidět, že zájem výčepních o excelentní čepování ležáku Pilsner Urquell se prosazuje po celé České republice, komentuje průběh národního finálového kola v Plzni starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka a dodává: „Dokážeme totiž uvařit pivo tak, jak se má vařit, dokážeme dodat pivo tak, jak je třeba, a tak, jak má chutnat. Pokud ale Pilsner Urquell není správně podáván – ve správné sklenici, při správné teplotě, s patřičnou péčí a odbornou znalostí výčepního či barmana, který rozezná pivo s velkým P od piva obyčejného, je jasné, že zákazníci přicházejí o plný požitek z piva. V soutěži Pilsner Urquell Master Bartender se výčepní a barmani mezi sebou porovnají, mohou vyhrát hodnotné ceny, ale mnoho věcí se také naučí. To je cílem Plzeňského Prazdroje.

Do soutěže Pilsner Urquell Master Bartender 2010 se přihlásilo 251 českých výčepních a barmanů. Nejprve proběhla internetová kvalifikace, která byla založena na vědomostních otázkách i na důvtipu řešitelů. Z kvalifikace postopilo do čtyř regionálních kol vždy 35 nejlepších výčepních. Národní finále bylo kláním 20 nejlepších výčepních.

Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender je určená všem ctižádostivým výčepním, barmankám
a barmanům, kteří sdílí nadšení pro své řemeslo a pro plzeňský ležák Pilsner Urquell. K tomu, aby se z obyčejného výčepního stal mistr světa, je zapotřebí nejen dokonale načepovat pivo. Důležitými argumenty pro vítězství jsou i charismatické vystupování, umění poutavě prezentovat pivo jako jedinečný nápoj, znalosti z oblasti výroby, historie piva a péče o něj.

Kontakt Plzeňský Prazdroj, a. s.
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Plzeňský Prazdroj
724 617 219

Kontakt PR soutěže
Petr Pořízek
Public Relations
Cvetler & Pořízek
602 680 123

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 10,5 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2009 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Plzeň