V ČR se devět z deseti piv prodá v ekologicky nejšetrnějších obalech

4.11.2010 Společnost

Nerezové sudy jsou 100% recyklovatelné, mají dlouhou životnost – Plzeňský Prazdroj „otočí“ jeden sud na domácím trhu v průměru skoro desetkrát za rok. Jakožto velký obal jsou sudy i dopravně výhodné a úsporné. Jedna desetina čepovaného piva se přitom dodává ještě ekologicky šetrnějším způsobem: vozí se v cisternách do tzv. pivních tanků. Nejrozvinutější síť těchto pivnic – tankoven mají v ČR značky Plzeňského Prazdroje, který jich vybavil a zaváží téměř šest stovek.

V zahraničí jsou poměry obalů k životnímu prostředí méně příznivé – viz podíly typů balení na trhu s baleným pivem podle prodaných objemů, v procentech:

Obal ČR Velká Británie

 

Švédsko Polsko Rakousko  a Švýcarsko CIS
(Rusko, Ukrajina, Kazachstán, Pobaltí
)

Sklo vratné

80

0

11

40

44

35

Sklo nevratné

11

29

6

6

24

3

Plechovky

6

70

82

53

32

14

PET

3

1

1

1

0

48

Zdroj: Beverage Can Makers Europe 2009 + výpočty Plzeňského Prazdroje

„Našim dlouhodobým cílem je co nejméně zatěžovat životní prostředí a současně dbát na to, aby další využití či recyklace našich obalů byla co nejsnazší. Proto jsme všechny obaly napříč celým portfoliem obnovili a drtivá většina je nyní vratných, navíc jsou všechny vyrobeny z recyklovatelného materiálu. Snížená hmotnost obalů přináší také úspory v nákladech na transport a sníženou spotřebu pohonných hmot,“ říká Julian Patton, technický ředitel Plzeňského Prazdroje.

Plzeňský Prazdroj je členem sdružení EKOKOM, které zajišťuje zpětný odběr a využití odpadů z obalů dle platné legislativy v České republice. Díky tomu i jednocestné lahve končí ve zpětném odběru a jsou recyklovány.

Poznámky pro editory:

Plzeňský Prazdroj

  • S celkovým prodejem 10,5 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2009 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • 10 priorit firemní odpovědnosti Plzeňského Prazdroje: 1. Prosazování odpovědné konzumace alkoholu, 2. Snižování spotřeby vody, 3. Snižování spotřeby energie a úrovně emisí, 4. Používání recyklovatelného a vratného obalového materiálu, 5. Směřování k provozu s nulovým odpadem, 6. Spolupráce s dodavateli sdílejícími naše hodnoty, 7. Respekt k lidským právům, 8. Přispívání ke snižování HIV/AIDS, 9. Podpora rozvoje regionů a 10. Transparentní vykazování výsledků.
  • Plzeňský Prazdroj se stal národním vítězem evropské soutěže The European Corporate Responsibility Award o nejlepší projekt v oblasti firemní odpovědnosti, která se konala pod záštitou Evropské Unie a získal 2.místo v CSR Awards 2010 za prosazování odpovědné konzumace alkoholu.
  • V roce 2010 investoval Plzeňský Prazdroj do oblasti trvale udržitelného rozvoje celkem 41,5 mil Kč. Přímo dává práci více jak 2 300 lidem a nepřímo vytváří kolem 33 600 pracovních míst.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Plzeňský Prazdroj
Tel.: 724 617 219

Plzeň