Pivovar hlásí rekord: vloni navštívilo prazdroj 226 tisíc návštěvníků z více než stovky států celého světa

12.1.2011 Pilsner Urquell

„Rostoucí zájem o Prazdroj jako turistický cíl táhli zejména domácí návštěvníci, což nás mimořádně těší. I vloni jsme jim dokázali nabídnout novinky, navíc nám nahrál trend roku 2010, kdy Češi i Moravané zůstávali na dovolenou v tuzemsku a vyhledávali místní turistické cíle. Velkou roli v nárůstu návštěvnosti právě u domácích pivařů sehrálo otevření druhého plzeňského pivovaru Gambrinusu pro veřejnost,“ komentuje trendy Tomáš Raboch z oddělení návštěvnictví Plzeňského Prazdroje.

Podíl Čechů na celkové návštěvnosti tvoří téměř polovinu z celkového čísla. Druhou nejpočetnější skupinou zůstávají Němci. Celkem jich přijelo o 5% více než vloni a 43 tisíc návštěvníků ze SRN představuje téměř 20% podíl na celkové návštěvnosti. Zájem o Pilsner Urquell trvá již tradičně také v Taiwanu, odkud přijelo vloni více než 10 tisíc návštěvníků.

„Taiwanci uhájili pomyslnou třetí příčku a jejich počet šel nahoru o 38%. Naopak mezi méně obvyklé návštěvníky bych zařadil například Australany, Bulhary, či Mexičany, kteří k nám začali přijíždět ve větších počtech i díky naší aktivnější účasti na zahraničních veletrzích cestovního ruchu a spolupráci s agenturou CzechTourism. Nárůst návštěvnosti v uplynulém roce podpořila také organizovaná turistika. Její krátkodobý pokles v roce 2009 souvisel s celkovým propadem v oblasti cestovního ruchu,“ dodává Tomáš Raboch.

Plzeňský pivovar tradičně také nabízel konferenční prostory na pořádání akcí a večírků. Konferenční centrum Secese využilo v meziročním srovnání opět více organizací či firem. Velký zájem o pořádání konferencí, porad, večírků i soukromých oslav zaznamenal pivovar zejména v období podzimu a zimy.

Mezi novinky uplynulého roku patří zejména nová prohlídková trasa Gambrinus, která zahrnuje nejen výrobní prostory, jako je například varna a stáčírna, ale také interaktivní část – „Gambrinus Arénu“ a školu čepování. Definitivně byla zpřístupněna veřejnosti v srpnu v rámci Pilsner Festu. Vzrostly také počty prodaného zboží v dárkové prodejně na nádvoří pivovaru, která prošla v uplynulém roce rekonstrukcí interiéru a nabídla širší sortiment pivních předmětů.

 

Poznámky pro editory

  • Aktivity Plzeňského Prazdroje pro návštěvníky Plzně zahrnují Návštěvnické centrum, návštěvnickou trasu Pilsner Urquell, Gambrinus, Pivovarské muzeum a Plzeňské historické podzemí v centru města.
  • Pivovar patří k nejatraktivnějším turistickým destinacím v České republice.
  • K návštěvě pivovaru se lidé mohou nově inspirovat na stránkách www.prazdrojvisit.cz, které jsou určeny výhradně prohlídkovým trasám a službám, které pivovar pro návštěvníky poskytuje.
  • Kromě češtiny, angličtiny a němčiny mají nyní turisté možnost absolvovat prohlídku také ve francouzštině, čínštině a ruštině.
  • Součástí nabídky pivovaru je také společenské a kulturní centrum Secese, které je možné využít k pořádání nejrůznějších oslav, kulturních, vzdělávacích i prezentačních akcí.
  • Pivovarské muzeum v Plzni se nalézá v původním právovárečném domě, který se zachoval ve své autentické podobě ve Veleslavínově ulici. Bylo otevřeno v roce 1959, u příležitosti 100. výročí ochranné známky Plzeňské pivo.
  • 800 metrů dlouhý prohlídkový okruh Plzeňského historického podzemí je přístupný z budovy Pivovarského muzea. Labyrint chodeb, sklepů a  studní byl pod městem Plzní budován již od 14. století a je neodmyslitelně spojen s historií i současností města.
  • V roce 2010 navštívilo pivovar, Pivovarské muzeum a historické podzemí přes 226 000 návštěvníků z celého světa.

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Plzeňský Prazdroj
Tel.: 724 617 219

Plzeň