Plzeňský Prazdroj oznamuje prodejní výsledky za rok 2010

17.2.2011 Obchodní výsledky

Doug Brodman, generální ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, komentuje výsledky roku 2010:

„V průběhu loňského roku pokračovalo období nejistoty pro spotřebitele, kteří čelili obtížné ekonomické situaci. Zvýšení spotřební daně na pivo o 33 % v kombinaci s nižším disponibilním příjmem zapříčinily nižší spotřebu. Nepříznivý vliv na naše prodeje měl vloni i pokles návštěv hospod a celkově nižší spotřeba čepovaného piva v hospodách a restauracích, na které se projevil také pokles počtu zahraničních turistů. I přesto se zvýšil náš podíl v superprémiovém segmentu v čele s ležákem Pilsner Urquell. Na zahraničních trzích jsme se s nepříznivou situací dokázali vyrovnat a vývoz našich piv se meziročně zvýšil.“

Po předloňském vysokém nárůstu si stabilní oblibu udržel jedenáctistupňový segment, a to i přes celkový pokles trhu. Jedenáctky tak zaznamenaly malý 1% nárůst, díky kterému si prémiový segment zachoval stabilní trend. Prodeje výčepních piv se snížily zejména následkem snižující se spotřeby piva v hospodách a restauracích.

Plzeňský Prazdroj vloni představil celou řadu novinek. Patřil mezi ně například Master 15° Zlatý nebo Birell Polotmavý. V obalových novinkách zaujala právě řada speciálů Master, která zaznamenala nárůst prodejů v řádu desítek procent. Růst byl dále podpořen uvedením lahvové varianty těchto speciálů. Vysoký nárůst prodejů se projevil také u sladového nápoje Frisco. Solidní zvýšení odbytu v řádu jednotek procent si připsalo nealko pivo Birell. Ozvláštněním nabídky čepovaných piv a lákadlem do hospod a restaurací byla sezónní nabídka nefiltrovaných variant tradičních českých piv Pilsner Urquell, Gambrinus a Radegast.

EXPORT

I přes nepříznivé ekonomické podmínky se celkově dařilo na více než padesáti exportních trzích a vývoz piva vzrostl o 6 % na celkových 840 tisíc hl. Vývoz plzeňského ležáku Pilsner Urquell na zahraniční trhy vzrostl o 5 % na 660 tisíc hl. Dařilo se i další exportní značce, Velkopopovickému Kozlu. Ten zaznamenal vynikající 28% nárůst na přibližně třech desítkách světových trhů.

BUDOUCNOST

V roce 2011 bude Plzeňský Prazdroj nadále rozvíjet aktivity, které by měly přispět ke stabilizaci pivního trhu a dalšímu rozvoji české pivní kultury.

Ke stažení: 
Klíčové události v Plzeňském Prazdroji v roce 2010 [.doc, 195KB]

*Odhad Českého svazu pivovarů a sladoven


 



Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2010 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Grolschm Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek. Mimo USA je skupina SABMiller jedním z nejvýznamnějších výrobců a distributorů produktů značky Coca-Cola.

 

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Plzeňský Prazdroj
e-mail:
Tel.: 724 617 219

Plzeň