Vzkaz spotřebitelům: alkohol za volant nepatří

21.4.2011 Společnost

„U naprosté většiny spotřebitelů pivo přispívá k příjemné relaxaci. Jedná se o čistě přírodní nápoj, jehož výhodou je příjemná osvěžující chuť, ale také nízký obsah alkoholu. Ačkoli rozhodnutí ohledně konzumace alkoholických nápojů je na samotném spotřebiteli, jako odpovědný výrobce věnujeme pozornost nežádoucím následkům nezodpovědné konzumace alkoholu a komunikujeme se spotřebiteli odpovědným způsobem,“ vysvětluje Drahomíra Mandíková, ředitelka komunikace a firemních vztahů Plzeňského Prazdroje.

„Jsme přesvědčeni, že i výrobce se může podílet na řešení problému konzumace alkoholu a pití a současně hledat způsoby, jak negativním důsledkům nezodpovědného pití bránit. Řidiči si zase musí uvědomovat zodpovědnost vůči svému okolí a sobě samým. Pokud pijete alkohol, na řízení motorového vozidla ani nepomýšlejte,“ zdůrazňuje Mandíková.

Na etiketách piv Plzeňského Prazdroje, ve všech reklamních spotech jeho značek i další komunikaci se od začátku roku 2009 objevuje adresa webových stránek www.napivosrozumem.cz, na kterých se návštěvníci mohou dočíst o zdravotních účincích alkoholu na organismus, ale také o tom, jak ho odpovědně konzumovat. Toto sdělení se nyní spojí s hlavním vzkazem „Alkohol za volant nepatří“.

Odpovědnostní vzkazy na etiketách piv a na reklamách jsou jednou z mnoha oblastí, kde Prazdroj vystupuje jako odpovědný výrobce piva. Například interní pravidla pro marketingovou komunikaci říkají, že všichni herci v jeho reklamách musejí vypadat alespoň na 25 let a právě tolik jim také přinejmenším musí být. Reklamu na pivo zveřejňuje Prazdroj pouze v médiích, programech nebo během událostí, u nichž je známo, že minimálně 70 % cílové skupiny tvoří dospělí. Plzeňský Prazdroj je zakládajícím členem Iniciativy zodpovědných pivovarů (IZP), která stanoví pravidla samoregulace reklamy pro výrobce alkoholu a iniciuje osvětové kampaně. Sám pak dlouhodobě podporuje unikátní službu Promile.INFO, která pomocí SMS zprávy, wapu nebo internetu informuje především řidiče o orientační hladině zbytkového alkoholu v krvi.

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2010 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • 10 priorit firemní odpovědnosti Plzeňského Prazdroje: 1. Prosazování odpovědné konzumace alkoholu, 2. Snižování spotřeby vody, 3. Snižování spotřeby energie a úrovně emisí, 4. Používání recyklovatelného a vratného obalového materiálu, 5. Směřování k provozu s nulovým odpadem, 6. Spolupráce s partnery sdílejícími naše hodnoty, 7. Respekt k lidským právům, 8. Přispívání ke snižování HIV/AIDS, 9. Podpora rozvoje regionů a 10. Transparentní vykazování výsledků.
  • Plzeňský Prazdroj dostal Cenu hejtmana kraje za společenskou odpovědnost 2011, kterou vyhlašují hejtman Moravskoslezského kraje spolu s předsedou Rady kvality ČR. V roce 2010 pak udělila organizace Byznys pro společnost Plzeňskému Prazdroji speciální ocenění za dlouhodobý přínos k rozvoji firemní odpovědnosti v ČR.
  • V roce 2010 investoval Plzeňský Prazdroj do oblasti trvale udržitelného rozvoje celkem 41,5 mil Kč. Přímo dává práci více jak 2 300 lidem a nepřímo vytváří kolem 33 600 pracovních míst.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty.
  • Za své odpovědné chování vůči budoucím generacím Plzeňský Prazdroj opakovaně získává nejvyšší hodnocení mezi všemi pivovary SABMiller.

Kontakt:
Jiří Mareček
tiskový mluvčí
Plzeňský Prazdroj
Tel.: 724 617 219

Plzeň