Prazdroj pošle pivo na 85 letních festivalů

21.6.2011 Akce

 

Nejčastěji se na hudebních festivalech prezentuje značka Gambrinus, letos uhasí žízeň návštěvníků 80 velkých hudebních akcí. Gambrinus spolupracuje s některými vyhlášenými festivaly již dlouhá léta. Například s třineckou Nocí plnou hvězd se spojil již v roce 1995 a patří k ní dodnes.

„Vedle obvyklé podpory velkých hudebních festivalů jako United Islands v Praze doprovodíme již tradičně také letní i podzimní turné skupiny Tři sestry, která letos vstoupí do Beatové síně slávy. Navíc frontman Lou Fanánek vystupuje letos v kostýmu Pan pivo, to je parádní záležitost. Naše pivo bude i na dalších hudebních akcích, například an koncertech v nádherném areálu Lokte nad Ohří či na Buchlovském létě,“ říká Vladimír Kleisner, manažer Plzeňského Prazdroje, který má tuto oblast v Prazdroji na starost.

Na akcích s návštěvností až několik desítek tisíc lidí se vyčepuje několik set hektolitrů piva, což klade velké nároky na zajištění stanů, výčepů a udržení odpovídající kvality piva. Prazdroj proto řeší na základě reálné situace mimo jiné i s pořadateli optimální uskladnění piva, aby se dostalo k návštěvníkům v co nejlepší kondici. Správné rozvržení umístění výčepů musí odpovídat předpokládané návštěvnosti. Množství sudů a výčepů kalkuluje Prazdroj podle zkušeností z minulých let. Skladba nabídky piv je sestavena podle programu, atraktivity účinkujících skupin a hudebního žánru, ale také podle místa konání. Zajímavostí je, že se pracuje s poměrně aktuálními předpověďmi počasí, které ovlivňují nejen množství piva, ale také skladbu nabídky.

Na největších a nejnavštěvovanějších festivalech je k dispozici až dvě stě výčepních kohoutů. V  případě potřeby, kdy by například došlo k termínové kolizi dvou velkých festivalů, by Prazdroj mohl čepovat současně z téměř 500 výčepních kohoutů. Dobrý servis a odbornou znalost proto chválí také pořadatelé festivalů. „S Plzeňským Prazdrojem spolupracujeme od začátků festivalu a jsme s jeho přístupem velmi spokojeni. Důležitou roli hraje také technické zázemí pro tyto akce, které, dovoluji si tvrdit, má Prazdroj nejlepší mezi všemi pivovary,“ uvedl ke spolupráci s pivovarem hlavní organizátor festivalu Benátská noc Pavel Mikez.

Díky tomu například na loňském Pilsner Festu, jedné z největších západočeských open-air hudebních akcí, zvládli bez problému vyčepovat rekordních 150.000 piv.

Piva ve stanech Plzeňského Prazdroje se letos celkem objeví přibližně na 300 akcích, s předpokládanou návštěvností 1,5 milionu návštěvníků a odhadovanou výtočí 19 tisíc hektolitrů piva včetně nealkoholického Birellu. Pro letošní sezonu Prazdroj opět počítá s využitím speciálních tepelně izolovaných pivních cisteren, především na opravdu velkých akcích typu Masters of Rock ve Vizovicích. Na všech těchto akcích bude pivo čepovat výhradně personál pořadatele či firem, které zajišťují gastroservis.


Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2010 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.

Plzeň