Důraz na kvalitu a inovace se Prazdroji vyplácí. Zájem o jeho prémiové produkty roste

14.12.2017 Obchodní výsledky

Investice do české pivní kultury i rozvoje pivovarů, rozšíření nabídky o nové nápoje, péče o tradiční české značky a zároveň pokračující péče o zaměstnance a kvalitu života lidí v okolí pivovarů. To vše přispívá k úspěchu Plzeňského Prazdroje, který opakovaně vylepšil své ekonomické výsledky a znovu potvrdil pozici mezi největšími daňovými plátci v zemi.

Společnost navázala na trend z předchozích let a v uplynulém fiskálním roce (1. 4. 2016 – 31. 3. 2017) zvýšila objem svých prodejů jak na domácím trhu, tak i v zahraničí. „Za posílením objemu loňských prodejů, kdy celková výroba piva Plzeňského Prazdroje stoupla meziročně o 5,7 procenta, stojí zejména rostoucí zájem o tradiční české ležáky, hlavně o Pilsner Urquell. Výrazně vzrostl zájem i o Velkopopovického Kozla 11 nebo Radegast Ryze hořkou 12 a na oblibě získává také Gambrinus Plná 12. Prodeje společnosti šly v loňském roce nahoru také díky rostoucí popularitě nealkoholického Birellu, a to zejména jeho ochucených variant,“ komentuje obchodní výsledky generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Plzeňský Prazdroj dosáhl za poslední účetní období, končící 31. březnem 2017, obratu téměř 16 mld. korun (tj. o 1,2 mld. korun více než v předchozím fiskálním roce), zvýšil svůj zisk před zdaněním na 4,8 mld. korun (tj. o 1,1 mld. korun). Na přímých i nepřímých daních zaplatil 5 mld. korun*, což je o 0,2 mld. korun více než v předchozím fiskálním roce. Společnost se dlouhodobě řadí mezi patnáct největších daňových plátců v zemi.

Plzeňský Prazdroj je tak významnou součástí české ekonomiky i jejího růstu. „V našich pivovarech pracuje 2 tisíce lidí a přes dalších 20 tisíc pracovních míst vytváříme nepřímo u našich dodavatelů a obchodních partnerů. Díky našemu společnému úsilí se nám podařilo zvýšit prodeje piva i ekonomické ukazatele. Těší nás tak, že patříme k největším přispěvatelům do státního rozpočtu, díky čemuž pozitivně ovlivňujeme české hospodářství i život v zemi,“ říká Grant Liversage.

O svůj úspěch se Plzeňský Prazdroj dělí se svým okolím. „Firma, která chce být dlouhodobě úspěšná, musí být nejen dobrým zaměstnavatelem, ale i dobrým sousedem. Proto je společenská odpovědnost přirozenou součástí našeho přístupu k podnikání a velice nás těší a zavazuje, že náš přístup byl opět oceněn Zlatým certifikátem za strategii trvale udržitelného rozvoje v kategorii TOP odpovědná velká firma,“ doplňuje Grant Liversage.

A Plzeňský Prazdroj chce pokračovat v úspěšném působení nejen na českém trhu i nadále. V roce 2017 tak zahájil realizaci investice do rozšíření výroby ležáku Pilsner Urquell. Kapacita varny Pilsner Urquell se zvýší na 3,5 mil hl/rok, což je zhruba navýšení o třetinu. Aktuálně probíhají práce jak na rozšíření varny, tak na dostavbě potřebných cylindrokonických tanků. Do provozu by měly být nové části uvedeny v dubnu 2018. Celkem by se měla investice do rozšíření kapacity výroby Pilsner Urquell pohybovat kolem 11 milionů EUR. Hlavní cílem rozšíření kapacity varny Pilsner Urquell je využití potenciálu piva Pilsner Urquell pro export zejména na asijské trhy.

*) Daň z příjmů právnických osob, daň z přidané hodnoty, spotřební daň, daň z nemovitostí, daň z převodu nemovitostí, silniční daň za účetní období počínající 1. 4. 2016 a končící 31. 3. 2017.

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
Mobil: +420 731 193 191 
Email:

Poznámky pro editory
Posledním dnem fiskálního roku, tj. 31. března 2017, zároveň došlo ke změně majitele Plzeňského Prazdroje. K tomuto datu realizovala společnost Asahi Group Holdings Ltd akvizici bývalých podniků a značek SABMiller ve střední a východní Evropě, tj. v České republice, Slovenské republice, Polsku, Maďarsku a Rumunsku, a ostatních souvisejících aktiv zahrnujících exportní podniky na evropských trzích a v Jižní Koreji. Od 1. dubna 2017 je tak Plzeňský Prazdroj součástí Asahi Breweries Europe Ltd (ABEL).

Asahi Group Holdings je globálním výrobcem piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin s působností ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. Pivní portfolio Asahi zahrnuje pestrou škálu produktů včetně ikonických značek Asahi Super Dry, Peroni a Grolsch.

S celkovým prodejem necelých 11 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2016 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2017. Stejné ocenění získala společnost již v roce 2016. Letos navíc Plzeňský Prazdroj dostal zlatá ocenění i za Odpovědný reporting a Strategii diverzity.

(Plzeň)