Letní prázdniny v Plzeňském Prazdroji byly ve znamení českých turistů

10.9.2020 Ostatní produkty

Letošní letní prázdniny patřily v Plzeňském Prazdroji návštěvníkům z Česka. Jejich počet oproti loňskému červenci a srpnu vzrostl o 3,6 %. Největší zájem měli Češi o prohlídkové trasy Pilsner Urquell, Plzeňské historické podzemí a Pivovarské muzeum. Celkově ale Prazdroj hlásí kvůli koronavirové pandemii a výraznému utlumení cest cizinců do Česka zásadní pokles počtu návštěvníků.

„Zvýšený zájem tuzemských návštěvníků je dalším důkazem, že Češi letos ve velkém trávili prázdniny doma. Jednalo se především o individuální turisty, organizovaný turismus je v útlumu. Letos k nám tak víc než dřív přijíždějí jednotlivci, rodiny či skupinky přátel, kteří jedou do Plzně či do Plzeňského kraje a nevynechají náš pivovar. Individuálních, tedy neorganizovaných návštěvníků k nám letos v létě přijelo o 20 procent víc než loni,“ uvádí Pavla Mášková, manažerka návštěvnických služeb Plzeňského Prazdroje.

Druhou nejpočetnější skupinou návštěvníků po Češích byli letos v létě v plzeňském pivovaru Němci, následovaní Nizozemci, Poláky a Francouzi. Tedy převážně návštěvníci z okolních či blízkých zemí, ve kterých je navíc koronavirová situace relativně klidná.

Přesto Prazdroj v celkových číslech zaznamenal výrazný propad oproti loňskému roku. „Na všech našich turistických trasách za prvních osm měsíců letošního roku došlo ke snížení návštěvnosti o 62 % oproti stejnému období vloni. Je to dáno především tím, že naše pivovary byly téměř tři měsíce pro veřejnost úplně zavřené. A po postupném otevření v květnu prakticky ustala organizovaná turistika, přestaly přijíždět velké skupiny zejména zahraničních turistů z Asie nebo severní Ameriky, kteří do Prazdroje zavítali naposledy v březnu,“ dodává Pavla Mášková. 

K celkovému poklesu návštěvníků v pivovarech Prazdroje přispěl i fakt, že kvůli koronavirovým opatřením byly po většinu léta uzavřené dvě prohlídkové trasy, které vedou výrobními závody, tedy trasa Gambrinus v Plzni a také prohlídková trasa Radegast v Nošovicích. „Ve všech našich pivovarech reagujeme na aktuální situaci s jasným cílem, chránit zdraví našich zaměstnanců i návštěvníků. Proto jsme některé trasy letos v létě ani neotevřeli, někde jsme museli upravit trasy v souladu s bezpečnostní situací a všude jsme zavedli zvýšená hygienická opatření,“ říká Pavla Mášková.

Na všech prohlídkových trasách platí ode dneška v souvislosti s rozhodnutím vlády zpřísněné podmínky a je povinnost na nich nosit roušky. Ty si mohou lidé zakoupit přímo v návštěvnickém centru pivovaru. Aby byly prohlídky co nebezpečnější, učinil Prazdroj další opatření – od května snížil počet lidí ve skupinách na prohlídkových trasách, trasy se několikrát denně desinfikují a desinfekce je pak k dispozici v dostatečném množství v návštěvnickém centru i v dalších vnitřních prostorách pivovaru.

 

Tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář je médiím k dispozici na těchto kontaktech:

mobil: +420 735 189 368

e-mail:

 

Poznámka pro editory:

  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.