Letní sezona se prodlužuje, rekordní výstavy piva letos o dva měsíce dříve

28.6.2018 Akce

Poslední dny sice přinesly do Česka mírné ochlazení, jinak ale letošní sezona láme dosavadní pivní rekordy. Prodejům piva pomohlo nebývale teplé a slunečné počasí, které si Češi užívali s malými přestávkami od poloviny letošního dubna. Hlavní pivařská sezona díky tomu začala o šest týdnů dříve, než je obvyklé. V horkých květnových dnech pak největší tuzemský pivovar Plzeňský Prazdroj dosáhl na nebývalý rekord, když poprvé v jarním období pokořil prodejní maxima, která v předchozích létech dosahoval až o prázdninách.

Na výjimečně teplé počasí okamžitě reagovali zákazníci a prodej piv Plzeňského Prazdroje začal výrazně růst. „Skokově vzrostl v dubnu prodej piv v pivnicích a restauracích a to zejména díky tomu, že hostinští rychle zareagovali a otevřeli zahrádky a předzahrádky. V obchodech se pak začaly prodeje zvyšovat se zhruba čtrnáctidenním zpožděním, protože lidé nejprve dopili své domácí zásoby,“ říká obchodní ředitel Plzeňského prazdroje Tomáš Mráz. Po dalším oteplení na začátku května se pak prodeje vyšplhaly na absolutní maxima. „Denní prodeje v tuzemsku o prodlouženém prvomájovém víkendu atakovaly hranici 45 tisíc hektolitrů. To je rekordní objem, který v jiných rocích dosahujeme pouze v těch nejteplejších dnech vrcholného léta,“ uvádí Tomáš Mráz. Zájem milovníků piv neopadl ani poté – ve výrazném nadprůměru se prodeje pohybovaly po celý květen.

Plzeňský Prazdroj je na dodávky v teplých dnech dobře připraven. „Při řízení výroby nám pomáhá vlastní výpočetní analytický model „Jáchym“. Model vychází z dlouhodobých i aktuálních předpovědí počasí a zahrnuje i data o spotřebě jednotlivých typů piv za konkrétních teplot. Dokážeme díky němu dobře plánovat výrobu a vycházet tak vstříc aktuální poptávce a chutím pivařů,“ doplňuje Tomáš Mráz. „Při takových extrémech počasí, jak jsme zaznamenali letos na jaře, ale nesmíme zapomenout na to, že dobré plánování nestačí. Pivo je ušlechtilý nápoj, musíme dodržet veškeré varné procesy a doby kvašení a zrání, na kvalitu nelze spěchat. Tak vězte, že i přes rozšíření kapacity varny Pilsner Urquell, má teď u nás každá kapka piva cenu zlata,“ připomíná Tomáš Mráz.

Kromě samotného počasí napomáhá prodejům piva i skutečnost, že se v České republice každým rokem zvyšuje počet sezónních zahrádek a předzahrádek. „Pozitivní roli ale nehraje jen jejich absolutní počet. Výrazně se zlepšuje i komfort, který návštěvníkům nabízejí. V tomto směru se snažíme hostinským co nejvíce pomoci, pomáháme s vybavením zahrádek a poskytujeme i rady, jak oslovit co nejvíce zákazníků. Zahrádky a další sezónní provozovny se tak stávají oblíbeným cílem nejen tradičních návštěvníků pivnic, ale lákají i nové hosty,“ konstatuje Tomáš Mráz. Celkem Prazdroj rozváží pivo do 2000 sezónních provozoven, ty nejúspěšnější vyčepují až 150 hektolitrů za měsíc.

Na změny počasí reaguje spotřeba jednotlivých typů piv různě. Nejméně výkyvů a nejvíce věrných konzumentů mají tradičně ležáky, zejména prémiový Pilsner Urquell. Při denních teplotách kolem pětadvaceti stupňů jde nejrychleji nahoru spotřeba zejména výčepní desítky. V tropických vedrech se pak několikanásobně zvedá poptávka po nealkoholickém Birellu, a to jak jeho základní verzi, tak ochucených variantách včetně novinky, bezlepkového nealko piva. Podobně se ve vedrech daří i ciderům.

Růst prodejů v letní sezoně je tažen nejvíce čepovaným pivem, v těch nejteplejších pak až o čtvrtinu roste i zájem o plechovky, které jsou velmi skladné a oblíbené při cestách na chaty, dovolené nebo i na odpolední či podvečerní piknik.

Tisková mluvčí Jitka Němečková je médiím k dispozici na těchto kontaktech:
Mobil: +420 731 193 191 
Email:

Poznámky pro editory
S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2017.