Maxim Velčovský odtajnil vzhled designových pivních lahví. Budou vydraženy před Vánoci v dobročinné aukci

1.12.2016 Udržitelnost a odpovědnost

Maxim Velčovský odtajnil vzhled designových pivních lahví, které vyrobil pro předvánoční prosincovou aukci. Výtěžek z  aukce pomůže Centru Paraple.

Deset unikátních pivních lahví Pilsner Urquell bude už popáté vydraženo v předvánoční charitativní aukci. Po loňské úspěšné dražbě lahví od Bořka Šípka se jejich tvorby letos ujal Maxim Velčovský. Láhve vyrobil společně se skláři ve sklárně Ajeto, a tím jejich finální vzhled odtajnil.

Láhve odkazují svým vzhledem k nejznámějším a tradičním symbolům plzeňského piva. Na první pohled si na nich člověk může všimnout hlavně vnějšího dekoru, který má připomínat prvky známé plzeňské brány postavené v roce 1892. Tou totiž musí projet každá várka piva opouštějící pivovar, ať už míří kamkoliv po Česku nebo do světa. Na každé láhvi ale najdeme i charakteristickou pečeť, která je vlastně pečetí kvality plzeňského piva,“ vysvětluje Velčovský.

„Největší unikum lahví je ale podle mě materiál, který jsem použil pro dekoraci víka. Přemýšlel jsem, že láhve by mohly být vlastně jakýmsi pivovarským relikviářem, a tak jsem do víka každé z nich schoval malý úlomek kamene. Je to ten stejný kámen, ze kterého byly postaveny právě i základy pivovarské historické brány,“ dodává. Podle autora tak každý budoucí majitel lahve bude vlastnit doslova kousek z plzeňského pivovaru. Láhve jsou zajímavé i tím, že při jejich výrobě bylo použito hned několik sklářských technik, od foukání, broušení a rytí skla až po embosování pečeti nebo dekorování zlatem.

Originální edice o 10 kusech bude vydražena ve čtvrtek 15. prosince. Cílem předvánoční aukce je hlavně pomoct Centru Paraple zlepšit podmínky pro péči o klienty s poškozením míchy následkem úrazu nebo onemocnění. Dražba má však mimo jiné navázat na dávnou tradici pomáhat potřebným v předvánoční době, kterou začali v plzeňském pivovaru už jeho zakladatelé ve 40. letech 19. století. Tento zvyk se snaží uchovávat všechny generace sládků a zaměstnanců pivovaru.

Vydražená částka z aukce bude letos nově doplněna ještě o výtěžek ze speciálního vánočního balení plzeňského piva, které je dostupné v běžných obchodech. Obsahuje kromě osmi půllitrových lahví piva i skleněný půllitr, jehož potisk navrhl také Maxim Velčovský. Z každého dárkového balení poputuje do charitativní sbírky Centra Paraple 5 Kč.

 

Manažer firemních značek Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina je médiím k dispozici na těchto kontaktech:
+420 724 617 886

Poznámky pro editory:
S celkovým prodejem téměř 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2015 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

 

(Praha / Nový Bor)