Milovníci piva pokračují v tradici a ozdobili bednářský strom v Plzeňském Prazdroji

16.12.2016 Ostatní produkty

Nádvoří Plzeňského Prazdroje ve čtvrtek ožilo předvánočním setkáním u bednářského vánočního stromu, které pro návštěvníky pivovaru tradičně uspořádali prazdrojští bednáři. Vrcholem programu bylo slavnostní vyhlášení Bednářské výzvy, během které zástupci pivovarského řemesla požádali milovníky piva, aby se k nim připojili a během adventního času přinesli vlastnoručně vyrobené ozdoby.

Plzeňští bednáři letos vyhlásili již třetí ročník Bednářské výzvy o nejkrásnější ručně dělanou ozdobu pro vánoční strom plzeňského pivovaru. „Těší nás, že se dalšího ročníku účastnilo tolik fanoušků plzeňského piva a připojili se tak k obnovené tradici bednářské party. Bednářská výzva se v průběhu několika let stala vánoční tradicí i pro řadu Plzeňanů, kteří do pivovaru přináší vánoční ozdoby již pravidelně,“ říká Rudolf Šlehofer, manažer rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje, a dodává: „Adventní odpoledne je hlavně poděkováním obyvatelům Plzně a okolí za jejich celoroční podporu pivovaru.“

V rámci třetího ročníku Bednářské výzvy soutěžící odevzdali ozdoby zkrášlené různými barevnými technikami.  Bednáři, kteří se v průběhu roku starají o výrobu a údržbu klasických dubových sudů, pomohli vánoční strom přemístit na nádvoří pivovarského areálu a usadili jej na tradiční místo. Po slavnostním vyhlášení tradiční výzvy získali autoři nejkrásnějších ozdob kromě návštěvy prazdrojských sklepů ještě další odměnu v podobě plzeňského piva.

V rámci akce ukázali mistři tradičního řemesla taje bednářství a předvedli návštěvníkům, jak složit transportní soudek na pivo nebo jak se vypalují raznice. Na návštěvníky čekaly po celý podvečer také speciální prohlídky pivovarských sklepů. Nechyběly ani ochutnávky nefiltrovaného a nepasterizovaného piva Pilsner Urquell, které zde tradičně zraje v dubových ležáckých sudech a dnes se používá pro srovnávací degustace. „Složení plzeňského piva a jeho originální varný proces se nemění a plzeňský ležák vyhledávají současní příznivci pro stejnou chuť, jakou si získával srdce pivařů od roku 1842, kdy byl uvařen poprvé,“ doplňuje Rudolf Šlehofer.

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici na těchto kontaktech:
Mobil: +420 731 193 191
Email:

Poznámky pro editory

  • Na poli cestovního ruchu patří pivovar Plzeňský Prazdroj mezi světově nejlépe hodnocené turistické destinace. Prohlídková trasa Pilsner Urquell uspokojí i velmi náročné návštěvníky a seznámí je s příběhem a unikátním způsobem vaření zlatého ležáku Pilsner Urquell.
  • Pivovarské muzeum v Plzni se svo jedinečnou atmosférou mapuje vznik a rozvoj pivovarnictví a s ním souvisejících řemesel. Sídlí v původním středověkém právovárečném domě a ve svých fondech uchovává např. rozsáhlou sbírku pivního nápojového i obalového skla, etiket, pivních tácků, výtvarného umění, ale také řadu pivovarských kuriozit a mnoho dalšího.
  • Investice Plzeňského Prazdroje do podpory a rozvoje turistického ruchu v pivovarech v Plzni, Velkých Popovicích a Nošovicích dosáhly za posledních 10 let téměř 80 milionů korun. V roce 2015 využilo prohlídek, akcí, programů a dalších aktivit Plzeňského Prazdroje více než 880tisíc zájemců z Čech i zahraničí a za posledních deset let přesáhlo toto číslo 5 milionů návštěvníků.

(Plzeň)