Na trh přichází Birell bez lepku

17.5.2018 Birell

Více než třicet procent spotřebitelů se snaží omezit příjem lepku, protože se pak cítí lépe. Právě jim – a dalším 400 tisícům lidí, kteří jej nemohou konzumovat, vychází vstříc na začátku letní sezóny značka Birell. Omezování příjmu lepku je celospolečenský trend – a proto také Birell rozšiřuje svou nabídku. Stejná chuť, jakou proslul klasický Birell, a nulový obsah lepku – takové jsou hlavní přednosti unikátní novinky, se kterou na trh přichází přední český výrobce nealkoholických piv.

„Birell bez lepku uvádíme na trh pro všechny spotřebitele, kteří z jakéhokoli důvodu lepek konzumovat nemohou, ale také pro ty, kteří se zajímají o zdravý způsob života a uvědomují si rizika plynoucí z jeho zvýšené konzumace. Z našich průzkumů vyplývá, že více než třetina, přesně 34 procent, lidí se snaží lepek ve stravě omezovat a celých 41 procent lidí by si dokonce chtělo kupovat i bezlepkové pivo,“ říká Veronika Hořáková, marketingová manažerka značky Birell.

Nový Birell bez lepku je stejně jako klasický Birell uvařen z kvalitní vody, ječmene upraveného ve vlastních sladovnách a českého chmele. Protože se o odbourání lepku během výrobního procesu postará speciální enzym, zůstává díky tomu proslulá chuť tohoto nápoje nedotčena a od klasického Birellu je k nerozeznání.

Lepek neboli gluten je bílkovina obsažená v pšenici, žitě, ječmeni a ovsu, díky níž pečivo dobře kyne a po upečení drží tvar. Pro mnoho spotřebitelů však tato látka představuje zdravotní komplikace. Podle lékařských studií totiž přibližně jeden člověk ze sta trpí celiakií, vrozenou nesnášenlivostí lepku, a zhruba pět procent lidí alergií na tuto látku. Podle průzkumu, který si značka Birell nechala zpracovat, se povědomí Čechů o lepku zvýšilo: 74 procent žen a 61 procent mužů ví, v jakých surovinách se vyskytuje a jaká je jeho funkce.

Vyhýbat se zbytečně vysoké spotřebě lepku v potravinách se v posledních letech stalo i součástí zdravého způsobu života. Průzkum odhalil, že Češi na zdravý životní styl, kvalitní potraviny a správnou stravu dbají mnohem více než dříve. Bezmála tři čtvrtiny (74 procent) z nich si více všímají složení potravin a dvě třetiny (66 procent) se snaží o zdravou a vyváženou stravu.

Půllitrová láhev Birellu bez lepku bude od května k dostání v supermarketech a hypermarketech Albert za 15,90 Kč.

Poznámky pro editory
Značka Birell je nejprodávanějším nealko pivem v České republice a lídrem celé kategorie nealkoholických piv. Na českém trhu je už 27 let.
Do portfolia značky patří Birell Světlý, Birell Polotmavý, Birell Zelený ječmen, míchané nápoje Birell Limetka & Malina, Birell Pomelo & Grep a Birell Polotmavý Citron.
Dokonalou pivní chuť Birellu oceňují nejen spotřebitelé, ale úspěchy také sklízí na tuzemských
i světových soutěžích.
Posledními úspěchy v ČR jsou zlaté medaile ze soutěží České pivo roku 2016 (Birell Světlý), Zlatý pohár PIVEX 2017 (Birell Polotmavý) a Zlatý pohár PIVEX 2018 (Birell Světlý a Birell Pomelo)
V roce 2017 získal Birell Světlý zlatou medaili v prestižní britské soutěži The International Brewing Awards, považované za „pivní Oscary“.

Kontakt
Jitka Němečková
manažerka komunikace Plzeňského Prazdroje
tel.: + 420 731 193 191