Návštěvníci Prahy budou mít možnost zažít unikátní formou originální příběh Pilsner Urquell

15.7.2022 Akce

Přímo na Václavském náměstí v Praze se v příštím roce otevře unikátní centrum Pilsner Urquell: The Original Beer Experience, kde lidé budou moci na vlastní kůži zažít příběh plzeňského piva. Jde o společný projekt pivovarnické skupiny Asahi Europe & International (AEI), vlastníka největšího českého výrobce piva Plzeňského Prazdroje, a společnosti The Original Experience Company, která je hlavním investorem a bude centrum provozovat. Celková investice převyšuje 400 milionů korun.

Návštěvníci centra se budou moci seznámit s úspěšnou historií a současností piva Pilsner Urquell, které založilo největší pivní kategorii, do níž patří 75 % současné celosvětové produkce. Unikátní interaktivní expozice světového formátu zaměstná zábavným způsobem všechny lidské smysly.

„Pilsner Urquell je jednou z nejvzácnějších značek společnosti Asahi Breweries. Dlouhodobě usilujeme o další posilování dobrého jména tohoto výjimečného piva v mnoha zemích světa. Jsme proto rádi, že v Praze, kam míří každý rok miliony zahraničních turistů, budou prostory, kde můžeme atraktivní a moderní formou vyprávět fascinující příběh piva Pilsner Urquell.“ říká Grant McKenzie, marketingový ředitel Asahi Europe & International.

Do Prahy každoročně zavítá na 8 milionů turistů, drtivá většina z nich ale celý pobyt stráví v hlavním městě. Nové pražské centrum tak nebude konkurovat stávajícím návštěvnickým trasám v plzeňském pivovaru. Naopak, jedním z plánů Asahi Europe & International, je oslovit díky moderní koncepci v Praze novou cílovou skupinu a nabídnout jí také prohlídku pivovaru Pilsner Urquell.

Zážitkové centrum Pilsner Urquell vznikne v historické budově City Palais ve spodní části Václavského náměstí. Rozkládat se bude na třech podlažích o celkové ploše více než 3 000 m2, práci v něm najde zhruba 100 lidí. Celé první patro budovy bude zasvěcené příběhu plzeňského piva. Kromě něj projekt návštěvníkům nabídne také multifunkční pivní halu, školu čepování piva, prémiový degustační bar, restauraci a stylový obchod s originální kolekcí značky.

„Praha se stala významnou turistickou destinací. Jako velcí fanoušci piva Pilsner Urquell jsme se rozhodli tímto konceptem světu ukázat, na co jsou Češi právem hrdí. Věříme, že všichni, kteří k nám přijedou za zábavou, tuto světovou atrakci ocení,“ říká Ondřej Veselý ze společnosti The Original Experience Company.

Přípravou projektu byla pověřena renomovaná kalifornská společnost BRC Imagination Arts, která si za 40 let existence svými strhujícími realizacemi plnými originálních nápadů a kreativity získala již stovky milionů lidí po celém světě. Nejznámějšími jsou Absolut Home ve švédském Ahusu, Jameson Distilery Bow St. nebo Guinness Storehouse v Dublinu.

Velkolepé otevření zážitkového centra „Pilsner Urquell: The Original Beer Experience“ je naplánováno na začátek turistické sezóny na jaře roku 2023.

Poznámka pro editory:

• The Original Experience Company je hlavním investorem a bude provozovatelem centra. Tato společnost vznikla speciálně pro realizaci tohoto projektu a stojí za ní přední lokální investoři a odborníci v oblasti provozování podobných zařízení.
• Pilsner Urquell je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj a.s., která je lídrem mezi výrobci piva v regionu a s exportem do více než 50 zemí celého světa největším vývozcem českého piva.
• Asahi Europe & International (AEI) je mezinárodní pobočka Asahi Group Holdings, globální nápojové a potravinářské společnosti kotované na Tokijské burze cenných papírů v Japonsku. Pobočka je výsledkem mnohaletých akvizic, které umožnily společnosti Asahi Group Holdings, tradičnímu japonskému výrobci piva, whisky a široké škály potravinářských výrobků, etablovat a posílit své podnikání nejen v Evropě, ale po celém světě. Společnost si zakládá na staletém evropském pivovarnickém dědictví, provozuje 19 výrobních závodů v 8 zemích po celé Evropě a je správcem některých z nejlepších pivních značek na světě, včetně Asahi Super Dry, Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch a Kozel. Pobočka Asahi Europe & International se podílí na rozvíjení a řízení exportních globálních trhů, mimo Japonsko a Oceánii. Díky tomu, že podnik působí na 90 trzích s více než 10 tisíci nadšenými zaměstnanci, inspiruje lidi na celém světě k pití kvalitních nápojů.