Nejlepší dárek pro ženu: Pivo. Ukazují data Prazdroje

5.3.2021 Ostatní produkty

Jaký je ten nejlepší dárek pro ženu k pondělnímu svátku? Místo květiny ji možná víc zaujme pivo. Ženy ho mají totiž stále raději, jak potvrzují průzkumy, které si zadal Plzeňský Prazdroj. Nejvíce u nich roste na popularitě pivo nealkoholické. Ale nejen to, ženy rády objevují nové pivní styly a mnohé se považují za znalkyně. Trend se dokonce přenáší i do zvýšeného zájmu o tradičně „mužské“ obory pivovarnictví na vysokých a středních školách.  

Popularita piv u žen roste, a to se projevuje na mnoha úrovních – 61 procent tvrdí, že jim pivo chutná (to je jen o 13 procentních bodů méně než u mužů), přičemž rozdíl ve vztahu k pivu se u obou pohlaví v posledních letech stále snižuje. Za poslední čtyři roky se také zdvojnásobil počet žen, které se považují za pivní expertky, jež pivu rozumí. A rostoucí obliba piva mezi ženami se přelévá i do jejich zvýšeného zájmu o tradičně mužské obory spojené s výrobou piva. Z pivovarnických středních a vysokých škol Prazdroj v posledních letech přijímá téměř polovinu ženských absolventek. „S náborem talentovaných žen nám pomáhá i dlouhodobá spolupráce s potravinářskými fakultami a speciální tréninkové programy a stáže, které pro studenty a studentky máme. Řada z nich u nás pak zůstává i po absolutoriu. A pro všechny nabízíme možnost sladit pracovní a rodinný život,“ vysvětluje situaci Ivana Pavlíčková, manažerka pro řízení talentů Plzeňského Prazdroje. Celkem nyní v Prazdroji pracuje třetina žen, stejné zastoupení mají i ve středním managementu a vedoucích pozicích. Cílem Prazdroje je tento podíl přirozeně zvyšovat a dosáhnout třetinového zastoupení žen do roku 2030 i na nejvyšších manažerských pozicích.

Ve spotřebě se výrazně u žen v poslední době prosazují piva nealkoholická, zejména ochucená. Minimálně jednou týdně si je dopřeje 29 procent žen, o 11 procent více než v roce 2016, jak ukazuje průzkum společnosti Kantar pro Prazdroj. Ten patří mezi největší popularizátory nealkoholických piv v Česku. „Zájem o náš nealkoholický Birell, zvláště o jeho ochucené varianty, každoročně roste. Loni jsme představili čtyři nové příchutě a zaznamenali jsme nový prodejní rekord. A i díky rostoucí poptávce žen se zaměřujeme na čepované varianty. Bylo to vidět i loni, kdy i přes několikaměsíční uzavření hospod a restaurací se zvýšil prodej čepovaného Birellu Pomelo Grep o 5 procent a počet provozoven, které jej během letní sezóny nabízely, se zvedl dokonce o 16,5 procenta,“ říká Pavlína Kalousová, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje. Kromě nealkoholických piv ženy preferují při výběru piva ležáky, ale roste zájem také o tmavá piva či pivní speciály.

Pokud se týká místa, kde si ženy dávají pivo nejraději, převažují podle průzkumuppm factum restaurace a hospody, kde si u něj mohou pohovořit s přáteli, před pitím doma. V tom se shodnou s muži. Rozdílná jsou ale jejich kritéria při výběru podniku. U mužů rozhoduje například teplota piva nebo správná míra. Ženy mají priority poskládané jinak: vede u nich vstřícnost personálu, čistota a útulnost interiéru a toalet nebo rychlost obsluhy. Na to, aby prostředí hospod bylo útulné a ženy se v něm cítily dobře, dává Prazdroj velký důraz. „Každoročně investujeme nejen do výčepních zařízení a vybavení restaurací, ale i do úprav jejich interiérů. Loni jsme vyčlenili desítky milionů korun na vybavení zahrádek a letos to plánujeme zopakovat. Samozřejmě, až to situace umožní a hospody se znovu otevřou. Také jsme rozjeli ve spolupráci s architekty a hospodskými projekt na úpravy fasád a exteriérů provozoven. Odebíráme nadbytečné reklamy, děláme přehlednější značení, odstraňujeme polepy z oken, aby bylo vidět dovnitř, což preferuje většina hostů. Snažíme se tak spolu s hospodskými jejich podniky zútulnit uvnitř i zvenku, a to nejen pro ženy. A podle našich dat to funguje,“ vysvětluje Pavlína Kalousová. Investice se Prazdroji vrací i tím, že ženy dokáží v útulném prostředí strávit u piva více času než muži. To potvrzuje i průzkum Kantaru, žena, která si jde do hospody popovídat a na pivo, tam stráví v průměru o 25 minut více času než muž.