Nejzarputilější hospodští jsou na Plzeňsku, kde je nejvíce otevřených hospod z celé ČR

12.11.2020 Společnost

I přes to, že protiepidemiologická opatření nepřejí provozu hospod a restaurací a prodeje čepovaného piva propadly v porovnání s loňskem na zhruba 5 %, jsou stále hospodští, kteří se rozhodli vytrvat a prodávat jídlo a pivo s sebou. Ti nejzarputilejší, kteří se nadále perou se složitou situací a prodávají pivo z okének, jsou v Plzeňském kraji. Celkem zde funguje 14 procent hospod, to je nejvíce ze všech regionů (celorepublikový průměr je 11 %). Nejvíce pak v samotné Plzni.

Podle dat Prazdroje prodaly hospody, které nadále fungují alespoň přes okénko, za první tři týdny po lockdownu (14. říjen – 4. listopad) zhruba polovinu piv v porovnání se stejným obdobím před rokem. Prodej z okének jim tak může zajistit alespoň část tržeb. „Situace je složitá pro všechny hospody a restaurace. My se ale radujeme z každého otevřeného okénka. A je vidět, že hospodští na Plzeňsku mají k pivu silné pouto, umí se o něj starat a chtějí ho nabízet svým štamgastům alespoň se sebou. To je skvělá zpráva a my je v tom maximálně podporujeme. Máme ale i velké pochopení pro ty, pro které prodávat jídlo a pivo s sebou z nějakého důvodu není možné. Proto jsme se rozhodli, že stejně jako na jaře vyměníme hospodám pivo, které jim během nuceného zavření projde, zdarma za čerstvé,“ doplňuje obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Lidé, kteří si teď chodí pro pivo s sebou do džbánku či lahve, se podle něj nemusejí obávat, že by nemělo ty nejlepší parametry. „Hospody, které fungují, preferují menší sudy o objemech 15 a 30 litrů, aby pivo zvládly i při stávajícím nižším zájmu prodat a bylo přitom pořád čerstvé,“ říká Tomáš Mráz. Patnáctilitrové sudy se nyní podílejí na prodejích čepovaného piva z Prazdroje téměř z jedné pětiny, zatímco běžně tvoří dvě procenta. Třicetilitrové tvoří dvě pětiny prodejů, loni v tuto dobu to bylo zhruba 20 procent.

Kromě toho Prazdroj také poskytuje hospodským poradenství, jak získat prostředky z programů státní podpory. „Z odezvy hospodských víme, že potřebují okamžitou hotovost, aby dokázali pokrýt alespoň část nákladů. V tom se jim snažíme také pomoci. Proto jsme majitelům a provozovatelům restaurací a hospod odložili splatnost všech faktur až na dobu po ukončení restriktivních opatřeních souvisejících s koronavirovou pandemií. Takže ten, kdo funguje prostřednictvím okénka a má část tržeb, teď nemusí platit náklady za pivo,“ říká Tomáš Mráz.

Poznámka pro editory:

  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.