Oblíbené italské pivo Peroni Nastro Azzurro vstupuje na český trh

30.6.2022 Ostatní produkty

Milovníci italské gastronomie mají důvod k radosti: oblíbené italské pivo, osvěžující ležák Peroni Nastro Azzurro, vstupuje na náš trh. Slibuje spojení pivního zážitku s typickým životním stylem La Dolce Vita a přátelskou atmosférou. Ve vybraných obchodech a restauracích se pivo objeví v průběhu června.

Na český trh přichází špička mezi italskými pivy Peroni Nastro Azzurro. Oblíbeného italského ležáku se v 74 zemích světa prodá ročně více než 5,5 milionů hektolitrů. „Pití piva se odjakživa spojuje s pohodou a zážitky. Kombinace Peroni Nastro Azzurro s lehkou italskou kuchyní nabízí českým milovníkům piva skvělou příležitost užít si tu pravou atmosféru typickou pro Apeninský poloostrov i v Česku,“ říká Paolo Lanzarotti, výkonný ředitel pivovarské společnosti ASAHI Europe and International, do jejíž portfolia Peroni Nastro Azzurro patří.

Příběh piva Peroni Nastro Azzurro se začal psát v roce 1963 v podhůří Alp v Lombardii. Tehdy rodina Peroniových s úctou k tradičním italským hodnotám, kvalitě a řemeslné zručnosti, vytvořila pivo zrozené z temperamentního ducha a životního stylu La Dolce Vita, sladkého života. Svěží ležák si rychle získal své příznivce a brzy se rozšířil do celého světa. Již třetí generace mistrů sládků ho vaří se stejnou péčí, pozorností zaměřenou na detail, za použití těch nejlepších surovin, a vytváří tak oblíbený nápoj, který skvěle doplňuje italskou povahu a typickou družnost.

„Chceme dopřát českým milovníkům piva zážitek, který mají možnost zažívat na dovolené v Itálii. Proto jsme se stali výhradním distributorem této jedinečné italské pivní ikony. Věříme, že si najde své příznivce a vhodně doplní naše portfolio. Ocení jej všichni, kteří si potrpí na kvalitu, dobré jídlo a pití. Každý, kdo si rád užívá života naplno, ať už při rodinné večeři nebo při posezení s přáteli,“ dodává Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.

Peroni Nastro Azzurro se pro český trh vaří výhradně v pivovarech v Bari, Padově a Římě. Je to spodně kvašený ležák zlaté barvy s bílou pěnou. Nezaměnitelnou chuť mu dodává ječný slad obohacený o přídavek kukuřice Nostrano dell’Isola pěstované speciálně pro Peroni a vyvážený poměr aromatických a hořkých chmelů. Jeho charakter pozitivně ovlivňuje i jedinečná měkká voda s minimálním obsahem minerálů. Ve výsledku se jedná o více prokvašené řízné osvěžující pivo světlejší barvy. Ve vyvážené chuti zaznívají také aromatické tóny citrusů. Charakteristickou jemnou hořkost pivu dodává aromatický chmel. Ležák obsahuje 5,0 % alkoholu a má stupňovitost 11,45 %. Od typického českého ležáku se liší v receptuře, základních surovinách i některých technologických postupech výroby.

Peroni Nastro Azzurro na náš trh vstupuje ve skleněných 0,33l lahvích, které reprezentují světoznámou školu italského designu a dodávají pití piva Peroni šarm a styl. Italský ležák je od června k dostání ve 160 vybraných prémiových restauracích a barech v Česku a v obchodech Albert, Billa, Rohlík.cz, Makro, JIP a Lidl.

 

Poznámky pro editory

• Filozofie značky se skrývá v jejím jméně Nastro Azzurro, modrá stuha. Jde o ocenění určené linkovým lodím, které překonaly Atlantický oceán s nejvyšší průměrnou rychlostí. V roce 1933 ho získala italská loď SS Rex, když trasu zdolala za čtyři a půl dne. To inspirovalo rodinu Peroniových k pojmenování pivní novinky. Modrá stuha se stala symbolem národního sebevědomí a vítězství ve velkém stylu.
• Ve světovém průzkumu Drinks International poll of the Worlds Best Bars se Peroni v roce 2021 umístilo mezi 100 vzorky z 33 zemí světa na druhém místě v kategorii nejprodávanějších piv a současně obsadilo páté místo mezi nejvíce trendy pivy.
• Peroni Nastro Azzurro je součástí portfolia předního světového producenta piva a nealkoholických nápojů Asahi Brands International, jehož součástí je i Plzeňský Prazdroj.