Plzeňský Prazdroj uvařil poprvé v historii světlý ALE amerického typu

11.8.2016 Volba sládků

Oslavit druhou půlku léta se dá různě, v hospodách zapojených do programu Plzeňského Prazdroje Volba sládků lze až do konce srpna sklenkou nefiltrovaného amerického piva ALE. Ten má v historii Plzeňského Prazdroje premiéru, jeho vrchní sládek si je ale jist, že milovníky piva právě v létě příjemně osvěží a přijde jim vhod díky výrazně chmelové chuti a velmi dobré pitelnosti.

„Piva typu ALE jsou velmi populární v Anglii, Americe nebo na Novém Zélandu. I u nás však jdou do pivní módy. Čeští konzumenti jim přicházejí na chuť hlavně díky výrazné a pro ně vcelku exotické chuti,“ láká Jan Enge, vrchní sládek Plzeňského Prazdroje, na co se mohou pivaři ve vybraných hospodách a restauracích patřících do Volby sládků těšit.

Pro ALE obecně je díky výrobě formou svrchního kvašení typický ovocný až kořeněný nádech. Americký typ piv ALE, do kterého spadá právě ten od Plzeňského Prazdroje, vznikl v USA v 80. letech tím, že se do anglických piv typu ALE začaly přidávat odrůdy amerického chmele, které vynikají svým citrusovým aroma. „My jsme při varním procesu použili jedny z těch nejvýraznějších amerických chmelových odrůd. Náš ALE je tak charakteristický svou jantarovou barvou s bohatou pěnou a má výraznou vůni čerstvého chmele s tóny citrusů a ovoce. V chuti je výrazně hořký a tato hořkost je vyvážená karamelově sladovými tóny,“ popisuje chuť Jan Enge, který dodává, že ALE je možné čepovat klasicky na hladinku nebo na anglický způsob téměř bez pěny.

Volba sládků, v rámci níž Plzeňský Prazdroj americký ALE právě nabízí, je úspěšný program Plzeňského Prazdroje, který nabízí už druhým rokem všem milovníkům tradičního plzeňského piva každý měsíc jedno unikátní čepované pivo v jejich oblíbené hospodě či restauraci. Cílem je dát zákazníkům možnost ochutnat pivo neobvyklého typu či chuti při zachování vysoké kvality čepovaného piva i úrovně servírování a nabídnout jim tak nevšední zážitek. „Spotřebitelé oceňují možnost ochutnat nové pivní chutě. Provozovny, které jsou do Volby sládků zapojeny, si chválí, že k nim právě proto přijde více hostů. Celkové objemy v provozovnách zapojených do programu Volba sládků jsou o 1,5 % vyšší oproti hospodám, které v programu zapojené nejsou,“ říká Tomáš Mráz, ředitel obchodu restaurací a hospod Plzeňského Prazdroje. „Volba sládků pomáhá hospodským přilákat pivaře zpět do jejich provozoven, současně reaguje na vývoj preferencí spotřebitelů a nabízí jim nové pivní zážitky,“ doplňuje Tomáš Mráz.

Do Volby sládků je zapojeno už téměř 1000 provozoven po celé zemi. Seznam vybraných hospod i více informaci o Volbě sládků najdou pivní fanoušci na stránkách www.volbasladku.cz.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici na těchto kontaktech:
Mobil: +420 731 193 191
Email: "> 

Poznámky pro editory

  • S celkovým prodejem téměř 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2015 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj, a.s., oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná firma 2015, pořádané platformou Byznys pro společnost.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 80 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

(Plzeň)