
- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Prazdroj investuje 300 milionů korun do obnovy ekonomiky a spolu s dalšími společnostmi vyzývá: Nastartujme Česko!
28.6.2020 Udržitelnost a odpovědnost
Plzeňský Prazdroj přispěje k obnově české společnosti a ekonomiky částkou 300 milionů korun. Pečuje o zaměstnance, pomáhá hospodám, spotřebitelům nabízí skvělé pivo a nevšední zážitky a podporuje komunity v okolí svých pivovarů. To vše v souladu s iniciativou TV Nova „Nastartujme Česko!„, do které se aktivně zapojil.
„Pomáháme v oblastech, ve kterých působíme a kterým rozumíme. Podporujeme hospody, spotřebitele i komunity v našem okolí a myslíme na naše zaměstnance. Věříme, že se k nám přidají i další a společně nastartujeme Česko k prosperitě,“ říká generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.
Plzeňský Prazdroj aktivně pomáhá od samého počátku koronavirové krize. V době vrcholící epidemie poskytl zdravotníkům, hasičům a dalším pracovníkům v první linii potřebný materiál v podobě stanů, v nichž byla budována odběrná místa pro testování, dezinfekci nebo dodávky nápojů v podobě nealkoholického piva. Po rozvolnění se pak začal systematicky věnovat rozvojovým aktivitám.
„Naše ekonomika i celá společnost potřebují nové impulsy a podporu. Věděli jsme, kdy se zastavit a zůstat doma – ale víme také, že je potřeba zase uvést vše do pohybu,“ uvádí Grant Liversage.
Prazdroj se stal jedním z účastníků iniciativy TV Nova s názvem Nastartujme Česko!, jejímž cílem je obnova české ekonomiky a návrat do běžného života celé společnosti. Svým komplexním přístupem, který zahrnuje zákazníky, spotřebitele, vlastní zaměstnance i lidi v regionech, kde působí, se Prazdroj snaží inspirovat další tuzemské společnosti.
Nic pivovar netěší tak, jako spokojený spotřebitel. Díky úsilí Prazdroje byl po celou dobu krize dostatek piva v obchodech i hospodách, které prodávaly přes okénko. S otevřením hospod pak rozjel Prazdroj unikátní akci „První pivo na nás“: každý, kdo si v zapojené hospodě objedná čepované pivo, dostane druhé na účet pivovaru. Akce byla v zapojených hospodách zahájena v den jejich otevření, tedy 25. května, a trvá až do 7. června.
Česká pivní kultura je jedinečná, proto Prazdroj systematicky a trvale podporuje hospody a restaurace. Během krize jim pomáhal s prodejem z okének tím, že jim dodával PET lahve, ochranné pomůcky a dezinfekce, nebo jim odložil platby za odebrané pivo. Hospodským také kompenzoval pivo prošlé během zavření nebo jim radil, jak žádat o vládní úvěry. Prazdroj také po celou dobu podporoval projekt Zachraňte hospodu, která pomáhala zavřeným podnikům.
Spokojenost a rozvoj zaměstnanců jsou jednoznačnou prioritou Prazdroje. I přes tvrdé dopady současné ekonomické krize firma zachovala všechna pracovní místa a od dubna v souladu s platnou kolektivní smlouvou navýšila platy všech pracovníků a plně vyplatila i čtvrtletní odměny.
Za svůj dlouhodobý úspěch vděčí Plzeňský Prazdroj lidem z míst, kde podniká. Proto je přirozené, že nyní ještě zvýší podporu komunitám v okolí pivovarů na Plzeňsku, ve středních Čechách a na severní Moravě a pomůžeme zde vrátit společenský život do normálních kolejí. Kromě toho Prazdroj také dlouhodobě podporuje dobrovolné hasiče.
Další informace k iniciativě Nastartujme Česko! naleznete v tiskové zprávě.
- Podívejte se na pořad TV Nova Debaty u piva, ve kterém moderátor Petr Suchoň diskutoval s foodblogerem Lukášem Hejlíkem a emeritním vrchním sládkem Prazdroje Václavem Berkou o pohostinství a dopadech koronaviru na něj.
- O dopadech koronavirových opatření na podnikání i o tom, jak pomoci české společnosti diskutovali ve Fóru Hospodářských novin generální ředitel EUROVIA CS Martin Borovka a obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz.
- „Plzeňský Prazdroj je svou velikostí na trhu tanker, velká loď. Avšak tato velikost nám v době, kterou jsme prošli, nepomohla. Museli jsme se změnit na rychlý člun a vlnám se velmi dynamicky přizpůsobit. Bylo nutností strašně rychle reagovat,“ říká o posledních měsících v rozhovoru pro Forbes náš obchodní ředitel Tomáš Mráz.