Předvánoční charitativní akce Pilsner Urquell letos pomohou Centru Paraple částkou 3 559 734 korun

14.12.2020 Udržitelnost a odpovědnost

Tradiční charitativní akce Pilsner Urquell pro Centrum Paraple vynesly 3 559 734 korun. Kromě každoroční aukce, která se letos konala už podeváté, připravil Pilsner Urquell ještě další dva projekty, které také pomohou lidem s poškozením míchy.

Všechny předvánoční charitativní akce Pilsner Urquell vynesly celkem 3 559 734 korun. Celá částka bude poskytnuta Centru Paraple, které podporuje lidi s poškozením míchy. Stěžejní aktivitou byla i letos dražba uměleckých pivních lahví Pilsner Urquell. V aukci bylo na Mall TV draženo deset unikátních lahví, jejichž design i proces tvorby symbolizuje spolupráci a solidaritu, hlavní téma letošního ročníku. Hodnota nejdražší aukční lahve dosáhla 360 000 korun. Výtěžek dražby letos činí celkem 2 013 989 korun.

Novou aktivitou tohoto roku byla sbírka na mimořádně vyrobenou jedenáctou lahev, do které se mohl zapojit každý. Sbírka na portále Hithit skončila 10. prosince a vynesla Centru Paraple 545 775  Kč. S ohledem na současnou nelehkou situaci a věrni tradici pomáhat potřebným v těžkých chvílích, navýšil Prazdroj příspěvek Centru Paraple o 1 milion korun z prodeje vánočních jednolitrových lahví. Z každé prodané lahve přispěje Plzeňský Prazdroj 10 korun na konto Centra Paraple.

„Vždy jsme byli hrdí na to, že naše pivo lidi spojuje a inspiruje, a vždy jsme taky pomáhali, když bylo potřeba. Právě končící rok byl vskutku rokem plným překvapení, proto jsme letošní předvánoční charitativní dražbu uměleckých lahví rozšířili o další aktivity. Zapojily se do nich tisíce lidí. V duchu tématu letošní dražby, kterým byla spolupráce a vzájemná pomoc, pomohli i oni Centru Paraple. Děkuji všem, kteří tak udělali, a přeji každému příjemné prožití vánočních svátků a klidný a úspěšný rok 2021,“ říká Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.

Pilsner Urquell podporuje Centrum Paraple, které pomáhá lidem s poškozením míchy, již devět let. Za tu dobu vynesly jeho charitativní aktivity Centru téměř 13 mil. Kč. Získané prostředky využívá Centrum Paraple na mzdy asistentů, kteří klientům pomáhají s nácvikem potřebných dovedností, ale i na nákup sportovních a rehabilitačních pomůcek.

„Mám radost, že se letos přes veškeré nesnáze podařilo uspořádat tradiční charitativní aukci pivních lahví Pilsner Urquell. Děkuji přátelům z Plzeňského Prazdroje a všem dražitelům, v tomto složitém roce potřebujeme jejich pomoc víc než jindy, protože mnoho našich podporovatelů má teď existenční starosti. Pomohli nám také dárci, kteří se zúčastnili sbírky na jedenáctou lahev i všichni, kteří si v obchodech kupují vánoční dárkové litrové lahve piva Pilsner Urquell, navržené českým uměleckým sklářem Lukášem Jabůrkem,“ říká zakladatel Centra Paraple Zdeněk Svěrák.

Letošní lahve jsou výsledkem dovednosti předních odborníků ve svém oboru. Hlavní myšlenky a návrhu designu se zhostil přední český designér Michal Froněk ze studia Olgoj Chorchoj. Ke spolupráci oslovil proslulou sklárnu Moser, hodinářskou manufakturu Bohematic a plzeňské bednáře. Froněk se při tvorbě lahví inspiroval vznikem piva Pilsner Urquell, kdy na jeho počátku stála dohoda a spolupráce plzeňských právovárečníků, a které je společným dílem zkušeného sládka, mistrů sladovnických, chmelařů, bednářů a zástupců dalších řemesel. Právě díky spolupráci vzniklo pivo, které inspirovalo sládky na celém světě, a vznikla tak kategorie piva Pils, dnes největší pivní kategorie na světě.

„Aukční lahve pro rok 2020 jsou výsledkem společné realizace originálních nápadů špičkovými mistry. Bylo mi velkou ctí se společně s kolegy podílet na tak krásném prospěšném projektu. Právě tento rok je pomoc druhým potřeba více než kdy jindy. Mám velkou radost, že tyto lahve pomohou rozvíjet a nabízet služby Centru Paraple ještě většímu počtu lidí, kteří to potřebují,“ říká Michal Froněk, autor letošního designu aukčních lahví.

Lahve jsou vyrobeny z křišťálu a vyjímají se unikátním plochým brusem. Každá mechanická zátka lahve je originální, na svém vrcholu je zdobená rytinou zdůrazněnou speciální barvou, která i ve tmě svítí. Jde o prvek, který od sebe jednotlivé lahve odlišuje. Čistý design doplňuje logo a pečeť Pilsner Urquell z 24karátového zlata. „Naši skláři do projektu přinášejí originalitu čistě ruční výroby křišťálu, kterou zdokonalujeme už 163 let. Společnost Moser je potěšena, že může přispět k projektu Pilsner Urquell Aukční lahve,“ uvádí Martina Jirásková, ředitelka marketingu sklárny Moser. Lahve jsou uloženy do dubových obalů, ručně vyrobených mistry bednáři z plzeňského pivovaru.

Vítězní dražitelé obdrží lahve při slavnostním předávání v historických sklepech plzeňského pivovaru, kam budou pozváni začátkem roku 2021. Přímo z dřevěných ležáckých sudů si zde budou moci načepovat plzeňský nefiltrovaný ležák pod vedením emeritního vrchního sládka Václava Berky.

 

Poznámky pro editory:

  • Průběh aukce bylo možné sledovat na internetové televizi Mall TV, záznam z průběhu dražby je dostupný na https://aukce.mall.tv/pilsner2020.
  • Unikátní lahve pro prémiový plzeňský ležák navrhovali v minulých letech přední designéři, mimo jiné Lars Kemper, Miroslava Kupčíková, Lenka Husárková ve spolupráci s Bořkem Šípkem či Maxim Velčovský. Autorem loňské kolekce aukčních lahví byl designér a sklář Lukáš Novák z Nového Boru.
  • Aukce lahví Pilsner Urquell dosud vynesly Centru Paraple celkem téměř 13 mil. korun. Centrum Paraple využívá prostředky na nákup terapeutických a sportovních pomůcek i na mzdy osobních asistentů a ošetřovatelské péče.
  • Letos bude, jako v minulém roce, na konto Centra Paraple připsáno 10 korun z každé prodané litrové lahve Pilsner Urquell z vánoční limitované edice.
  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v letech 2019 a 2020 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.