Plzeňský Prazdroj je absolutním vítězem letošních marketingových cen Grand Prix

7.9.2017 Ocenění

Plzeňský Prazdroj se stal absolutním vítězem letošního ročníku cen Grand Prix, které společně vyhlašují Marketingový institut a Institut interní komunikace. Vítězství mu zajistil výrazný obchodní úspěch nealkoholického piva Birell, které je jednoznačným lídrem českého trhu a dlouhodobě nejoblíbenějším nápojem ve své kategorii. Cenu pro absolutního vítěze 7. ročníku Grand Prix i ocenění za nejlepší marketingový projekt při včerejším slavnostním vyhlášení převzal Grant McKenzie, ředitel pro marketing a strategii Plzeňského Prazdroje.

Cenu Grand Prix uděluje odborná porota složená z předních tuzemských manažerů významných firem i osobností z akademické sféry za nejlepší počiny v oblasti obchodu, marketingu a komunikace. Grant McKenzie je pod úspěšným tažením Birellu spolu s dalšími kolegy výrazně podepsán. Porota zejména ocenila, jak se mu podařilo prosadit Birell jako nápoj oblíbený u širokých skupin zákazníků. Nealkoholické pivo bylo původně vnímáno pouze jako kategorie určená milovníkům piva pro příležitosti, kdy nemohou pít alkohol. Plzeňský Prazdroj ale cílovou skupinu výrazně rozšířil na celou dospělou populaci, a to včetně žen. Birell se také stal oblíbenou volbou pro lidi, kteří se zajímají o aktivní životní styl, a to díky podpoře akcí, jako je například Birell Run.

Grant McKenzie byl od počátku přesvědčen o velkém potenciálu Birellu a zasadil se o investice do jeho výrazného rozvoje, inovací i markentingové podpory.  To vše pod heslem: „Ne všichni pijí pivo, ale téměř všichni konzumují nealkoholické nápoje.“

Na trh tak Plzeňský Prazdroj postupně přinesl zcela nové varianty nápojů s ovocnými příchutěmi (Pomelo&grep, Polotmavý citron, Zázvor, Limetka&malina), zákazníci si mohou koupit rovněž Birell polotmavý nebo Birell Zelený ječmen. Novinkou od září je pak řada Birell Botanicals.  Ta přináší kombinaci mírně nasládlé, lehké chuti s jemnou hořkostí nealkoholického piva a osobitým aromatem pečlivě vybraných bylin.

Strategickou vizi poskytnout dospělým spotřebitelům přitažlivou prémiovou volbu pro nealkoholické nápoje se podařilo Plzeňskému Prazdroji s jeho produktem z ryze přírodních surovin beze zbytku naplnit. Birell nastartoval úspěšné tažení nealkoholických piv a je benchmarkem ve své kategorii. Jasně to dokládají čísla: Spotřeba nealkoholického piva se v České republice a na Slovensku za posledních 15 let zvýšila téměř pětinásobně. Podíl Birellu na českém trhu v kategorii nealkoholických piv je přitom téměř tříčtvrtinový (74,2 procenta), na Slovensku je to pak 40,4 procenta.

Kromě absolutního vítězství se Plzeňský Prazdroj stal na letošní Grand Prix i vítězem odborné kategorie „Marketingový projekt“.

 

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
Mobil: +420 731 193 191 
Email:

Poznámky pro editory
S celkovým prodejem necelých 11 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2016 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj, a.s., oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2016 pořádané platformou Byznys pro společnost.

(Plzeň)