Restaurace i díky Prazdroji přechází na bezkontaktní objednávání a placení. Obsluze to šetří čas

10.11.2021 Udržitelnost a odpovědnost

Plzeňský Prazdroj výrazně rozhýbal bezkontaktní objednávání i placení v restauracích. Od května, kdy nabízí svým partnerským restauracím aplikaci Qerko, počet zapojených podniků vzrostl o více než 250. Celkem nového digitálního pomocníka pro obsluhu už v Česku využívá téměř 800 podniků.

„Uvědomujeme si, že výčepní a obsluha jsou v hospodě nepostradatelní a my jim chceme pomoci. A to nejen tím, že pro ně pořádáme školení, které rozvíjí jejich znalosti a zkušenosti, ale od května jim nabízíme nástroj, který jim šetří čas. Digitalizace je velké téma, a to i v gastronomii, která inovacím dlouho odolávala. Náš cíl je zjednodušit práci lidem na place, aby se mohli kvalitněji a v klidu věnovat svým hostům, starat se o ně a nehonit se jen s účtem tam a zpět,“ vysvětluje obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

 Jen od konce posledního lockdownu v květnu začalo aplikaci Qerko používat přes 250 nových hospod a restaurací, které odebírají piva z Plzeňského Prazdroje. „A nejedná se jen o restaurace v největších tuzemských městech, službu využívají provozovny ve všech krajích napříč Českou republikou. Dát si pivo a zaplatit ho přes Qerko je dnes možné třeba v Čáslavi, Hlinsku, Kraslicích nebo Kamenici nad Lipou,“ dodává Tomáš Mráz. Nejvíc podniků, které podporují bezkontaktní placení a objednávání přes Qerko je v Praze, Moravskoslezském a Jihomoravském kraji.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že restauracím aplikace zvyšuje tržby od jednotek do desítek tisíc měsíčně, šetří čas personálu, a dokonce pozitivně ovlivňuje výši spropitného. Například Turnovská pivnice Waltrovka hlásí o 40 tisíc vyšší tržby, měsíční nárůst odbavených stolů o 205 a více než 170 hodin času, které aplikace ušetří obsluze.

Celkově počet zapojených podniků po celém Česku nyní dosahuje osmi set. „Podniky prodávající produkty Plzeňského Prazdroje tvoří už víc než třetinu z nich. Hosté oceňují jednoduchost objednávání, zaplacení, nebo rozpočítání na jednotlivé osoby u stolu. Díky těmto funkcím si Qerko stáhlo více než 150 tisíc lidí. Samozřejmě to neznamená, že když podnik Qerko nabízí, tak nelze platit jinak. Každý si může vybrat, a pokud není fanoušek moderních technologií, může využít tradiční hotovost,“ doplňuje Lukáš Kovač, zakladatel Qerka.

 Zatím nejvyšší počet transakcí se přes aplikaci uskutečnil letos v září, kdy jich proběhlo více než 53 tisíc. Nejvyšší počet uživatelů, více než 14 tisíc, se nachází ve věkové skupině 25 až 30 let. Nicméně rozhodně nejde jen o aplikaci pro mladé. Například zhruba 10 tisíc uživatelů „pochází“ z věkové skupiny 40 až 50 let.

„Pro podniky je cenné, že každý host, který využije platbu Qerkem, automaticky zanechává zpětnou vazbu na danou návštěvu. Díky tomu mají restaurace jedinečnou šanci reagovat na skutečně každou výtku, připomínku nebo poděkování. Také v tom je Qerko pro podniky unikátním řešením,“ komentuje Lukáš Kovač.

Aplikaci si lze zdarma stáhnout do telefonu. Ale je možné objednávat či platit i bez aplikace, stačí přiložit chytrý telefon ke QR kódu na stole, který je vybavený NFC čipem, nebo na něj jen namířit fotoaparát a načíst QR kód.

 

Poznámka pro editory:

  • Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné dohromady či zvlášť a poprosím vás k pokladně. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko umožňuje svým podnikům skutečně poznat své zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž by bylo narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují přímo do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, a zelené.
  • Maximálně šetrné chování k životnímu prostředí je součástí filozofie podnikání Plzeňského Prazdroje. Kromě důrazu na recyklaci a znovu využívání obalů společnost dlouhodobě snižuje spotřebu vody na vyrobený hektolitr piva, maximálně využívá obnovitelnou energii a omezuje používání plastů. Do roku 2030 by měla výroba Plzeňského Prazdroje dosáhnout uhlíkové neutrality.
  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.