Slaměný hrdina JEČ-MAN v kampani Prazdroje upozorňuje na důležitost ječmene pro vaření českého piva

18.1.2024 Udržitelnost a odpovědnost

Plzeňský Prazdroj spouští novou kampaň k projektu na podporu pěstování českého sladovnického ječmene. Jejím cílem je upozornit na důležitost této zásadní suroviny pro české pivo. Ústřední postavou je novodobý hrdina JEČ-MAN. Kampaň pro Prazdroj připravila agentura Svengali Communications.

 Pěstování ječmene v posledních dekádách ohrožuje klimatická změna. „Bez kvalitního ječmene by nebyl slad a tím pádem ani české pivo. Proto chceme zábavnou formou poukázat na jeho důležitost i problémy, kterým jeho pěstitelé čelí. Stvořili jsme slaměného superhrdinu, se kterým se lidé potkají v běžném životě i v digitálu. A spolu s ním budou moci dát najevo, že jim na českém pivu záleží,“ říká mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář.

 Ochránce sladovnického ječmene, vyrobený ze slámy, již zahájil svou misi a lidé se s ním během ledna a února setkají po celém Česku. JEČ-MAN v životní velikosti se v těchto dnech objevil na čtyřech desítkách míst v Česku. „Spolu s námi bude na důležitost ječmene pro české pivo upozorňovat i pětice osobností. Ti vyslyšeli naši výzvu a ´oblékli´ každého JEČ-MANA do trika s  „ječmenným“ designem, který sami navrhli. Vzniklo tak pět unikátních grafik,“ říká Marek Pražák ze Svengali Communications. Autory grafik jsou designér Maxim Velčovský, herečka Kristýna Leichtová, zpěvačka Jitka Boho, herec Marek Adamczyk a grafička Renáta Tšponová.

„Od 17. ledna do konce února probíhá výzva pro veřejnost ‚Vyfoť se s JEČ-MANEM a dej vědět, že ti záleží na českém ječmenu‘. Lidé, kteří nám pošlou svou fotku se slaměným hrdinou, mohou vyhrát triko s unikátním designem podle svého výběru,“ dodává Marek Pražák.

Slaměné hrdiny mohou lidé potkat zejména v hospodách a restauracích celkem ve 21 městech po celém Česku, například v Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Olomouci, Písku, Mostě nebo Přerově. Ale také v nákupních centrech v Praze na Chodově, Černém Mostě, Zličíně a v Pardubicích. Seznam všech míst s JEČ-MANY i prostor pro sdílení fotek lidé najdou na webu www.projecmen.cz.

 Kampaň bude probíhat také v digitálu na profilech Prazdroje i na profilech umělců a influencerů. Na začátku února pak kampaň doplní video představující celý projekt na pomoc českému ječmenu, který Prazdroj připravuje s vědci, univerzitami a pěstiteli. Hostům vybraných hospod a restaurací pivovar v únoru nabídne pivní speciál, který podtrhne zásadní roli sladu v pivu. A pro letní měsíce pak chystá road-show, ve které bude hlavní roli hrát speciální výčep vytvořený z obilné slámy.

 

Poznámky pro editory

  • České pivo v té nejlepší kvalitě? Bez ječmene by to prostě nešlo! Právě z kvalitního ječmene z českých a moravských polí se připravuje špičkový slad. Určuje barvu piva, jestli bude světlé nebo tmavé. Ale nejen to. Výrazně ovlivňuje také aroma piva, a především samotnou chuť. Proto při výrobě českého ležáku hraje ječmen jednu z hlavních rolí.
  • Klimatická změna a stále častější výkyvy počasí jsou ale pro český ječmen a jeho pěstitele hrozbou. Za posledních třicet let se pěstební plocha ječmene v tuzemsku snížila skoro o polovinu! Přitom na jeden půllitr piva se spotřebuje až 2500 zrn ječmene.
  • Za budoucnost ječmene přicházejí bojovat superhrdinové! Usilují o šetrnější přístup k půdě – zadrží vodu v půdě, přitáhnou do země živiny a ochrání pole před větrnou erozí. JEČ-MANI jsou teď po celé zemi, aby upozornili na problémy, kterým ječmen čelí. Protože bez ječmene by nebylo pivo!

 

Design trik navrhli:

  • Maxim Velčovský – uznávaný designér, kreativní ředitel světoznámé sklářské firmy Lasvit
  • Jitka Boho, zpěvačka, semifinalistka první řady 
Superstar a Česká Miss 2010
  • Kristýna Leichtová, herečka, zpěvačka, tanečnice, tvář legendárního sitcomu Comeback
  • Marek Adamczyk, divadelní a filmový herec účastník poslední řady StarDance
  • Renata Tšponová, grafička a ilustrátorka, autorka podoby patrona Gambrinuse na pivních sklenicích