Tři zlaté a jeden stříbrný certifikát. Plzeňský Prazdroj ovládl ceny za společenskou odpovědnost

19.10.2017 Udržitelnost a odpovědnost

Plzeňský Prazdroj dominoval letošnímu vyhlašování cen TOP odpovědná firma, kde získal celkem čtyři ocenění. Nejvyšší ohodnocení, zlatý certifikát, společnost dostala za svou strategii trvale udržitelného rozvoje v kategorii TOP odpovědná velká firma, stříbrný pak za projekt Respektuj 18. Vedle nich Plzeňský Prazdroj získal také zlatá ocenění za Odpovědný reporting a Strategii diverzity. Certifikáty uděluje platforma Byznys pro společnost za přínos k šíření principů společenské zodpovědnosti a udržitelného podnikání v ČR.

„Z udělených cen máme velikou radost. Asi největší ze zlatého certifikátu pro TOP odpovědnou velkou firmu. Společenská odpovědnost má u nás v Plzeňském Prazdroji dlouhodobou tradici, patří k přirozenému způsobu našeho přístupu k podnikání jako takovému. Jako výrobce alkoholických nápojů ji považujeme za podmínku dlouhodobě udržitelného rozvoje,“ říká ředitelka firemní komunikace Plzeňského Prazdroje Drahomíra Mandíková.

Další zlaté ocenění společnost získala za Odpovědný reporting, konkrétně za transparentnost a kvalitu reportingu z minulého roku ve vztahu k udržitelnému rozvoji. Třetí prvenství pak Plzeňskému Prazdroji patří za Strategii diverzity díky podpoře vyváženosti pracovních týmů např. z pohledu věku či pohlaví.

„Velkým úspěchem je pro nás také stříbrné ocenění pro náš projekt Respektuj 18, který jsme letos do soutěže přihlásili poprvé, a hned dostal cenu. Toho si opravdu vážíme,“ prozradila Monika Matyáštíková, manažerka firemní odpovědnosti v Plzeňském Prazdroji, která cenu převzala. Projekt je výsledkem spolupráce Magistrátu města Plzně, Plzeňského Prazdroje a Centra protidrogové prevence a terapie. Již od roku 2013 se úspěšně podílí na osvětě mladých i dospělých. „Stále je ale co zlepšovat. Sedm z deseti dětí má zkušenost s alkoholem již před 13. rokem života. Bohužel společenská tolerance k pití u dětí i velmi mladých lidí je u nás stále vysoká. My se to ale snažíme skrze náš projekt změnit,“ doplnila Monika Matyáštíková.

Projekt podporují i známé a respektované osobnosti, které pomáhají šířit na veřejných akcích, sociálních sítích, ale i skrze média základní myšlenku – tou je respektování věkové hranice pro prodej a podávání alkoholu a snížení tolerance k jeho pití u dětí i mladistvých. Za loňský rok se pro projekt podařilo nadchnout přes 100 tisíc lidí. V médiích ho zaznamenaly víc než dva miliony osob.

Ceny Top odpovědná firma udílí platforma Byznys pro společnost, první cerrtifikáty byly rozdány již v roce 2004. Vyhlašování žebříčku má za cíl zvýšit povědomí veřejnosti o významu udržitelného a odpovědného podnikání a podpořit jeho rozvoj v ČR. Plzeňský Prazdroj se v posledních letech umisťuje na předních příčkách. Zlatý certifikát pro TOP odpovědnou velkou firmu získal i v loňském roce.

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
Mobil: +420 731 193 191 
Email:

Poznámky pro editory
S celkovým prodejem necelých 11 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2016 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

(Praha)