Zájem turistů o plzeňský pivovar letos vzrostl. Vrátili se i zahraniční návštěvníci

7.11.2023 Ostatní produkty

Návštěvnost prohlídkových tras Plzeňského Prazdroje vzrostla za první tři čtvrtletí letošního roku bezmála o 30 procent. Zvýšený příliv turistů registrují prohlídkové trasy Pilsner Urquell a Gambrinus, Pivovarské muzeum i Plzeňské historické podzemí. Přibyli jak návštěvníci z Česka, tak organizované turistické skupiny ze zahraničí.

Turistický ruch v plzeňském pivovaru po covidové pauze letos opět výrazně ožil. Celkově za první tři čtvrtletí letošního roku prošlo všemi provozovanými prohlídkovými trasami v Prazdroji o téměř 30 % návštěvníků více než ve stejném období loni. „Oživení po covidu pokračuje. Obnovila se organizovaná turistika, která letos výrazně přispívá k celkovému nárůstu počtu návštěvníků, a to zvláště v zimních a jarních měsících, které meziročně překvapivě narostly. Léto bylo z pohledu návštěvnosti tradičně taky dobré, ale meziroční rozdíl tak výrazný nebyl,“ uvádí Pavla Mášková, manažerka návštěvnických služeb Plzeňského Prazdroje.

Nejvytíženější trasou je letos tradičně Pilsner Urquell s nárůstem turistů o 26 %, návštěvnost Pivovarského muzea vzrostla o 43 % a Plzeňské historické podzemí si prohlédlo o 22 % lidí více. Nejvýraznější skok pak vykázala trasa pivovaru Gambrinus, kde se množství návštěvníků meziročně zdvojnásobilo.

Nejpočetnější skupinou návštěvníků plzeňského pivovaru v prvních devíti měsících roku byli Češi, kteří tvořili přes polovinu všech hostů, následováni turisty z Německa. Prohlídky si ale rezervují i turisté z dalších evropských zemí, zejména Itálie, Polska, Nizozemska, Slovenska či Maďarska. „Letos opět roste také zájem turistů z Asie, kteří k nám ve velkém jezdili před pandemií, zejména z Koreje a Tchaj-wanu. Přijíždějí opět také Američané,“ dodává Pavla Mášková.

Plzeňský Prazdroj patří již tradičně mezi vůbec nejoblíbenější turistické cíle Plzeňského kraje. Přes letošní nárůst zájmu turistů se ale celková návštěvnost zatím nevrátila na hodnoty před covidem. „Je to způsobené především tím, že se zatím ještě úplně neobnovil organizovaný cestovní ruch a stále přijíždí málo velkých skupin z Asie, především z Číny, jako tomu bylo před rokem 2020,“ vysvětluje Pavla Mášková.

 

Poznámka pro editory:

  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2022 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma dvě významná ocenění; první místo v kategorii odpovědného reportingu a hlavní cenu Trendsetter mezi velkými firmami.