Ženy v Česku jsou milovnicemi piva, ukazuje průzkum Prazdroje. Pomáhá rozmanitá nabídka a útulnost hospod

6.3.2023 Ostatní produkty

Na pivo nebo na víno? Jakou odpověď zvolí čeští muži, je celkem jasné. Velká většina z nich – 86 procent – dává přednost tomu zajít si s přáteli na oblíbený čepovaný ležák, nebo výčepní desítku. Pivo ale jako první volbu před vínem označila v aktuálním průzkumu Plzeňského Prazdroje překvapivě i nadpoloviční část žen – konkrétně 52 procent. Co za tímto výsledkem stojí? Podle expertů Prazdroje to je zejména výrazně se rozšiřující nabídka piv na trhu – od těch nealkoholických až po pivní speciály. Ženy totiž rády experimentují a zkoušejí stále nové chutě a k tomu jim pivovary nabízejí stále více příležitostí. K zájmu žen o pivo ale pomáhá i to, že české restaurace a hospody jsou útulnější než dříve, nabízejí služby i čepovaná piva ve stále vyšší kvalitě.

Za výrazným zájmem o čepované pivo, a to i u žen, stojí z velké části rostoucí kvalita nabízených služeb v hospodách a restauracích. Sedm z deseti lidí oceňuje, že tuzemské hospody jsou v porovnání s minulostí útulnější. A přes 72 procent dotazovaných pozitivně hodnotí, že se v hospodách zlepšila čistota. Právě útulnost a čistota podniků jsou pro ženy zásadními důvody, podle čeho si vybírají restauraci či hospodu – umístily se na druhém a třetím místě. Nejdůležitější při volbě provozovny je pak pro ženy nabídka kvalitních jídel. U mužů dominuje kvalita čepovaných piv, následují kvalita jídel a útulnost podniku.

Rostoucí atraktivitu podniků potvrzuje i průzkum pivovaru, přes 60 procent dotázaných dnes vnímá hospody jako přátelštější prostředí pro ženy a 65 procent pak uvedlo, že hospody jsou mnohem více otevřené návštěvám celé rodiny.

A rostoucí obliba piva mezi ženami se přelévá i do jejich zvýšeného zájmu o tradičně mužské obory spojené s výrobou piva. „Z vysokých škol dnes přijímáme polovinu mužů a polovinu žen. Zastoupeny jsou i v dříve typických mužských odvětvích, jako jsou logistika, výroba nebo obchod. Dávno už neplatí, že je pivovarnictví výsadou můžu,“ dodává Ivana Pavlíčková, manažerka pro řízení talentů Plzeňského Prazdroje.

 

Poznámka pro editory:

  • Průzkumu, který se v únoru 2023 uskutečnil v aplikaci Instant Research agentury Ipsos, se účastnilo celkem 840 respondentů z řad lidí, kteří navštěvují gastronomická zařízení, rozdělených z poloviny na muže a ženy.
  • Plzeňský Prazdroj dlouhodobě a účinně pomáhá tuzemským hospodám a restauracím. Nabízí nejrozsáhlejší systém podpory a rozvoje gastronomických podniků v Česku, jeho aktivity různou formou pomáhají téměř každému z 20 tisíc podniků, kterým dodává pivo. Jen v roce 2022 do podpory a rozvoje hospod investoval přes 450 milionů korun. Pomáhá jim finančně i materiálně s vybavením (výčepy, tanky, předzahrádky, sklenice ad.) i se vzhledem (nové fasády, vylepšení interiérů) a nabízí také rozsáhlý rozvojový program, který hospodským pomáhá v mnoha oblastech: s ekonomikou provozu, skladbou menu, obsluhou, péčí o pivo i s propagací. Hospody, které rozvojovým programem Prazdroje prošly, hlásí větší zájem hostů, vyšší tržby a mají tak větší šanci čelit současné krizi.
  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva. 
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2022 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma dvě významná ocenění; první místo v kategorii odpovědného reportingu a hlavní cenu Trendsetter mezi velkými firmami.